Projecte de Gegants i Capgrossos a P4!

Iniciem el curs amb el projecte de Festa Major, un projecte d’escola on tots els infants hi tenim un paper; en el nostre cas, tenim l’encàrrec de fer una cercavila de gegants i capgrossos…així que Som-hi! perquè és un projecte intens i exigent. L’objectiu d’aquest projecte ha estat conèixer els gegants i els capgrossos com element de la cultura popular partint dels gegants de Molins de Rei. A partir d’aquests hem anat desenvolupant una xarxa de relacions que ens ha permès  saber i aprendre  tot el que se’n deriva: parts d’una geganta, fases i materials de la construcció, la colla gegantera, el vestuari, els valors, els músics, la cercavila i tot allò què cal tenir en compte.

En el procés de treball hi hagut moments de treball en gran grup, petit grup i parelles. Moments en què s’han hagut de donar idees, participar, ajudar, construir, escoltar, mirar, prendre decisions…Hi han hagut errors, frustracions, modificacions, millores, canvis i com tot procés i projecte fet  al final cal valorar si allò que ens havíem plantejat i proposat  ha sortit  tal i com ens ho esperàvem. S’han fet autoavaluacions i coavaluacions.

Per poder dur a terme el projecte hem necessitat assessorament, coneixement i aportacions. Volem fer un especial agraïment al fuster Josep Albert, avi del Pol per la seva aportació i dedicació.

La sortida que vam fer al taller Sarandaca, l’exposició de festa major, els coneixements previs dels infants, els llibres, contes, catàlegs, llibretons, cartells, material divers proporcionat per infants i companyes de l’escola… és el que ens ha permès encaminar-nos, aprofundir, aprendre  i treballar per assolir el nostre producte final.

Ara només cal dir enhorabona per a feina feta als infants de les classes dels verds i dels taronges!