23-24 Vermells i Liles Itineraris 1er Trimestre

Els Itineraris Personals, un procés d’aprenentatge individual. L’objectiu del qual és que els infants tracin el seu propi camí i prenguin consciència del seu procés d’aprenentatge i que cada infant tregui el màxim d’ell mateix acompanyat dels mestres que estem al seu costat.

Treballem sobretot el llenguatge matemàtic, el llenguatge oral i escrit, el llenguatge plàstic i sobretot aprendre a aprendre. Per desenvolupar tot aquest treball cada infant treballa de forma individual o amb petit grup. Les propostes didàctiques es presenten en diferents formats: manipulatiu o en paper. En funció del moment evolutiu que està cada infant li proposem uns objectius de treball o uns altres amb la finalitat que cada infant faci unes propostes de treball que li suposin un repte personal, però alhora aquestes siguin properes al seu nivell d’aprenentatge perquè li suposin un repte i un esforç, però que aquest esforç pugui ser assumible per cada un dels infants amb treball i constància.

Quan els Vermells i els Liles ens disposem a fer Itineraris tenim clar que hem d’estar en silenci o parlar molt fluixet perquè si no no ens podem concentrar ni practicar les coses que ens costen o no sabem fer.

De vegades, ens costa atrevir-nos a participar de les propostes que no coneixem o creixem que no sabem fer, però de mica en mica estem aprenent que les propostes que ens proposen l’Aitor i la Teresa ens serveixen per practicar, practicar i practicar tot allò que ens costa.  I si ens equivoquem, no passa res perquè ho tornem a provar, i si no ens surt com ens imaginàvem, tampoc no passa res perquè ho tornem a treballar i ells ens acompanyen i ens ajuden en aquest procés d’aprenentatge.

La pràctica, l’esforç, la motivació, la concentració i la constància ens ajuden a aprendre i avançar.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>