TREBALL PEL COL·LECTIU 6è

Fa més de deu anys que 6è tenim un treball pel col·lectiu ben especial. Un cop hem participat en totes les propostes dels cursos anteriors: esmorzars compartits, tovalloles, plantes, reciclatge de paper, biblioteca, pati… que se centren a ajudar dins l’escola.

L’últim curs fem una aportació a l’entorn, així que sortim de l’edifici i fem una col·laboració amb els usuaris de la Clínica Molins, tant del centre de dia com de planta. Aquest treball pel col·lectiu té nom propi i l’anomenem:

Aprendre entre generacions

Cada dimecres prop d’una desena d’infants els dimecres travessem el passeig del Terraplè i ens posem la mascareta per fer quatre sessions on avis i àvies amb els infants de l’escola ens coneixem i participem en activitats conjuntament.

Les activitats van variant però segueixen aquesta estructura:

La primera sessió és de presentació cada noi o noia coneix el seu avi o àvia i fem jocs de presentació i activitats psicomotrius.

A la segona, li diem activitat sorpresa perquè cada grup la fa diferent: hem anat a comprar, hem jugat al parxís, dòmino i bitlles, hem fet massatges de mans…

A la tercera fem una entrevista que ens hem preparat a classe i que pretén conèixer amb més aprofundiment l’avi o l’àvia i fer un bon escrit sobre la seva vida.

I per últim, a la quarta sessió, venen a visitar l’escola i els mostrem com és la nostra classe i els espais comuns. Acabem intercanviant un petit obsequi de record.

No cal que us expliquem que els beneficis d’aquesta activitat són superlatius, tant en l’àmbit individual com col·lectiu. A més d’afavorir l’assoliment d’objectius curriculars i fent una mirada cap a una Ciutadania democràtica i consciència global, així com el Benestar emocional tant d’infants com dels adults que hi participem.

Sovint es generen vincles bonics que perduren amb el temps.

Si voleu veure les imatges només heu de fer clic a sobre.

1. Rocio Brazo Cumplido

Trabajo en la clinica y tengo la suerte de participar en este proyecto. Para los usuarios de la clinica y para los trabajadores, es una experiencia unica de compartir experiencias de vida en la cual todos disfrutamos y aprendemos unos de otros. Gracias .

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *