Dia Internacional de la Dona Científica: Maria Montessori

El passat divendres 10 de febrer vam celebrar a l’escola el DIA INTERNACIONAL DE LA DONA CIENTÍFICA, focalitzant-nos en la Maria Montessori. Amb aquest motiu, els diferents cursos van realitzar diferents activitats com:

– Mirar un vídeo que explica la biografia d’aquesta científica. Hem descobert que la Maria Montessori va néixer al 1870 a Itàlia. Sabem que va dedicar la seva vida a trobar una forma amb la que les nenes i els nens aprenguessin jugant i experimentant. Hem après que ella va estudiar medicina recolzada per la seva mare. Va ser la primera dona en especialitzar-se en medicina a Itàlia al 1896. Va treballar en un centre psiquiàtric per a nens i nenes i aquella feina la va inspirar a crear una escola especialitzada en alumnes amb dificultats. Va dissenyar una nova manera d’ensenyar anomenat “Mètode Montessori”. Amb aquest mètode, les nenes i nens aprenien a llegir i a escriure amb cinc anys. Actualment, hi ha moltes escoles a tot el món que ensenyen de la manera que ella es va inventar.

– Hem pintat una mandala en que hem inclòs noms de més dones científiques.

– Hem rebut la “visita” de la Maria Montessori! Ens ha encantat escoltar més detalls de la seva vida i també ens ha deixat un munt de jocs per jugar i aprendre! Volem agrair la col·laboració de la “nostra Maria Montessori”, la nostra companya Mercè Domènech, una meravellosa companya que, tot i estar ja retirada, mai deixa d’exercir de mestra… una gran mestra! Gràcies Mercè!

Maria, vas ser una dona molt valenta per estudiar ciència quan cap dona ho feia… Gràcies per la teva tasca!

Alumnat de 5è