EXPERIMENTEM AMB LA LLUM I EL SO

A CONTINUACIÓ TROBAREU DIFERENTS PROPOSTES D’EXPERIMENTS SOBRE LA LLUM I EL SO.

EXPERIMENT 1

Per esbrinar la direcció de la llum, vàrem utilitzar una lot i sobres amb forats excepte el darrer sobre. Amb aquests, ordenats un davant de l’altre, els i les alumnes van poder observar com la llum passava pels forats i van comprovar que la llum viatjava en línia recta.

EXPERIMENT 2

En aquest experiment vam poder analitzar els diferents tipus de materials que tenim en el nostre entorn quotidià. Vàrem arribar a la conclusió que aquests es poden classificar en transparents, translúcids i opacs.

EXPERIMENT 3

Els alumnes havien d’esbrinar per què el bolígraf quan entrava en contacte amb l’aigua aquest semblava que es “trencava” per la meitat. Després de reflexionar, els i les alumnes varen arribar a la conclusió que aquest fenomen es donava per la refracció. La refracció es dóna quan un material canvia d’un medi a un altre (en cas de l’aire a l’aigua) i els rajos de llum canvien de direcció fent que es vegi com “trencat”.

EXPERIMENT 4

Com podem veure el so visualment?

Aquesta va ser la pregunta que se’ls hi va fer als alumnes per esbrinar com l’ull humà podria veure el so. Per fer-ho es col·loca aigua a sobre d’un altaveu i es posa un tipus de música que fomenti vibració amb les notes musicals. Així els nois i les noies van poder veure que  l’aigua es movia per les vibracions de la música.

EXPERIMENT 5

En aquest experiment els i les alumnes volien saber com el so es transmetia. En grups de dos van crear els “telèfons” amb gots i un fil i, a partir de tensar o destensar el fil, van arribar a la conclusió que només si es tensava el fil passava el so d’un costat a un altre. Per tant, el so es transmet en línia recta i en totes direccions.

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *