Projecte educatiu

PLANTEJAMENT INSTITUCIONAL

EL NOSTRE CONTEXT
La nostra escola està situada al centre de la vila de Molins de Rei. Població amb un padró aproximat de 25.200 habitants. L’escola es va construir del juny de 1925 al maig de 1926.
El 24 d’octubre de 1926, el rei Alfons XIII va procedir a la seva inauguració i va col•locar la seva última pedra. Va ésser el primer col•legi graduat d’Ensenyament públic que va tenir la vila, i un dels més importants de la comarca.
Amb el temps es van fer algunes ampliacions, fins la remodelació del curs 1992-1993 i ha quedat com a centre de 2n. cicle d’Ensenyament Infantil i d’Ensenyament Primari.
Durant el curs 13-14 vam canviar de nom. A petició d’un grup de pares i mares i mitjançant un referèndum on va participar tota la comunitat escolar, va passar a anomenar-se Escola El Palau.
Durant el curs 2016-2017 es celebren els actes del 90è aniversari.

LA NOSTRA MISSIÓ
L’escola El Palau és una escola pública, catalana, laica, democràtica i participativa.
La nostra missió és proporcionar a l’alumne una formació acadèmica i humana que li permeti desenvolupar les seves capacitats per donar resposta a les noves expectatives culturals, socials i tecnològiques, i esdevingui així un membre actiu de la societat.
Volem formar persones crítiques i creatives, autònomes i amb iniciativa. Capaces d’afrontar situacions noves i encarar-les amb assertivitat i resiliència.

LA NOSTRA VISIÓ
En els propers anys volem aconseguir una escola:
que fomenti la participació de tots els membres de la comunitat educativa a través d’una organització dinàmica i flexible que permeti que tots els membres participin i siguin responsables de la seva funció. Optem per la creació de canals d’informació entre tots els membres de la comunitat educativa per afavorir una comunicació oberta i fluida en totes les direccions.
oberta i propera: a les famílies; fent-les partícips de la vida dels seus fills a l’escola. I a l’entorn; participant dels diferents projectes i amb les diferents entitats.
centre de referència dins el municipi; assoliment de bons resultats acadèmics.
formadora de persones competents.
que fomenti la creativitat i el treball de les emocions.
impulsora de la llengua catalana.

ELS NOSTRES VALORS
Autoestima, responsabilitat i autonomia
Respecte als iguals, adults i entorn
Estima per l’escola
Empatia amb la diversitat
Constància i esforç en el treball
Participació i cooperació amb la comunitat educativa i les institucions.