Història

L’escola El Palau (Alfons XIII) és el centre més antic de la vila. Amb 90 anys d’història, són molts els molinencs i molinenques que han passat per les seves aules. És el centre amb més tradició; van començar les obres de la seva construcció el juny de 1925, i van acabar al cap d’onze mesos, al maig de 1926.

alfons-xiii_opt

El 24 d’octubre de 1926, varen celebrar la cerimònia de col·locació de l’última pedra per part del Rei ALFONSO XIII i del Cap de Govern de l’època, el Gral. Primo de Rivera. Encara que fins els anys 80 eren nomenades popularment com ” els Nacionals” ja que eren les úniques escoles públiques de la localitat, el seu nom és ALFONSO XIII “, en homenatge a la persona que les va inaugurar.
Va ésser l’obra més gran realitzada per la corporació municipal de l’època, i qualificada de “Soberbio edificio” i “Universidad” pel Excmo. Sr. Ministre d’Educación Nacional, Sr. D. José Rubió.

ref-5910

L’edifici es va ampliar per primera vegada, l’octubre de 1932. Van haver d’ésser reconstruïdes les teulades pels atacs dels tèrmits el setembre de 1958.

alfons-xiii-obres-opt

Per tal de poder adaptar-se al nou concepte d’escola, l’any 1992 es remodela i reforça tot l’edifici i es deixa amb l’aspecte actual, que compagina un edifici de línies tradicionals, amb uns materials i una distribució més moderna. S’instal·la la calefacció i s’aïlla la galeria que dóna al pati amb una estructura de vidre.
A les aules es renova tot el mobiliari.

escola

L’any 2001 vàrem celebrar amb molta il·lusió i amb tota la comunitat educativa el 75è aniversari de la inauguració de l’escola. Vàrem organitzar diversos actes i una exposició fotogràfica de la nostra història.

En el curs 2011-2012, a petició de l’escola i segons la Resolució ENS/2579/2012, de 15 de novembre, es catalanitza el seu nom i passa a dir-se Escola Alfons XIII.

El curs 2013-14, es va crear una comissió mixta de pares i mestres, per tal d’organitzar tot els procés necessari per canviar el nom de l’escola de forma democràtica i participativa. Aquest procés va acabar en unes eleccions en les que va participar tota la comunitat escolar i va escollir com a nova denominació de l’escola EL Palau. Aquest nom fou ratificat segons la Resolució de ENS/2839/2014 de 12 de desembre.
Actualment som l’Escola El Palau.

Aquest any celebrem el 90è aniversari de l’escola.

SONY DSC

Ara, amb un esperit i unes infraestructures renovades, estem preparats per acceptar els nous reptes, i així poder donar als nostres alumnes una formació integral en les dimensions personals i socials, propiciant l’autoestima i la valoració crítica alhora que constructiva. Amb esperit de superació i renovació constants, ens anem adaptant dia a dia a les noves necessitats educatives i socials.