Projecte Sóc Músic!

“Tenim el convenciment que totes les persones portem un músic a dins. Ja des del moment en què el nostre cor comença a bategar, el nostre cos sent una pulsació i tenim el ritme interioritzat. No hem de pensar que la música és alguna cosa aliena a nosaltres, que ens ha de venir de fora, a vegades inaccessible, i en cap cas hem de creure que no tenim la capacitat d’executar-la. La música és innata en nosaltres i només cal que se’ns donin les eines per exterioritzar-la, per treure tot el potencial que tenim i convertir-la en un mitjà molt valuós de comunicació, expressió i satisfacció.

Per aquest motiu, l’Escola Municipal de Música Julià Canals ofereix la implementació del projecte comunitari SÓC MÚSIC! amb el propòsit de fer arribar la pràctica musical a un nombre d’infants el més ampli possible, principalment a aquells que per condicionants econòmics i familiars tenen més dificultats per incloure la música entre les seves activitats extraescolars.

Volem despertar la sensibilitat musical dels infants, i atès que la pràctica musical més estimulant i gratificant és la que es fa en grup, proposem la formació d’un grup de violins i violoncels amb els alumnes de 3r i 4t de Primària.

El Programa d’innovació pedagògica “araArt” té la finalitat de fomentar i posar en valor projectes artístics que es portin a terme en el si d’un centre d’educació infantil, primària o secundària, en col·laboració amb una escola artística, un equipament cultural o institucions, entitats i associacions artístiques, per promoure l’equitat i la qualitat del sistema educatiu reflectida en la millora de les capacitats i competències de l’alumnat participant.

La qualitat del sistema educatiu català té, entre altres objectius, l’impuls de la innovació pedagògica en els centres educatius, i que aquesta transformació educativa per garantir l’èxit educatiu a tot l’alumnat amb una igualtat d’oportunitats i amb expectatives d’èxit, és un objectiu d’interès comú al Departament d’Educació i l’Ajuntament de Molins de Rei.

L’Ajuntament de Molins de Rei té la voluntat de col·laborar amb l’administració de la Generalitat de Catalunya mitjançant el Departament d’Educació en el desenvolupament de les competències artístiques de l’alumnat d’Educació Infantil i Primària de l’escola El Palau del municipi amb la finalitat de potenciar la música com a mesura universal de suport a les àrees instrumentals, incidir en el desenvolupament integral de l’alumne, treballar l’estimulació precoç a través de la música, incidir en la millora de l’assoliment de les competències bàsiques i que aquest sigui un element de cohesió social i foment cultural.

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *