EL GRAN RECAPTE 2023

Aquest trimestre, la classe de 4t ha treballat envers el projecte EL GRAN RECAPTE.

Per començar, van visitar al banc d’aliments de la Creu Roja de Molins de Rei on van conèixer de més a prop l’organització i les seves instal·lacions; veure i saber com funciona el Banc d’Aliments. Va ser tota una experiència que no va deixar a ningú indiferent.

Després de la visita, van començar a elaborar el full de ruta perquè el Gran Recapte de l’escola fos un èxit. Primer de tot, van decidir escriure una cançó i compondre la melodia per promocionar la campanya del Gran Recapte.  (Al final de l’article tindreu l’enllaç per si la voleu escoltar.)

Una vegada finalitzat aquest primer repte, es va iniciar el procés de difusió. Després de familiaritzar-se amb què és un cartell i quina ha de ser la seva estructura, van dissenyar cinc cartells diferents per grup cooperatiu per fer coneixedors del projecte a tota la comunitat educativa.

De mica en mica, el projecte anava agafant forma, així que era el moment d’aprofundir en el malbaratament alimentari i la piràmide dels aliments. A partir d’un procés d’investigació i, culminant amb la sortida “Creix amb el peix” al Mercabarna, van prendre consciència de quins eren els aliments de primera necessitat i quan d’important és planificar una bona compra per tal de no llençar menjar, i fer un estalvi econòmic.

Durant la setmana del Gran Recapte, cada matí van cantar amb molta il·lusió la cançó de “Som Solidaris” amb l’objectiu de fer conèixer el projecte i animar a les famílies d’El Palau a participar-hi.

Cal dir que ha estat tot un èxit. Gràcies a la col·laboració de les famílies s’han recaptat 16 caixes plenes d’aliments com pasta, arròs, llegums, cereals, verdures en conserva, llet, oli, galetes, productes de neteja, tomàquet en llauna… i un gran, etcètera.

La classe dels Matossers estem infinitament agraïts amb totes les famílies i també amb tots els voluntaris de la Creu Roja que dia a dia fan que les persones que estan en situació de vulnerabilitat tinguin les ajudes que necessiten.

Aquí teniu la cançó que vam fer 🙂