GRANS 4: LA NOSTRA MARATÓ

Els alumnes de Grans 4 per acabar la situació d’aprenentatge “Què necessito per córrer una marató?” d’aquest trimestre, vam córrer una marató de manera conjunta. Això ens va suposar diferents reptes: descobrir quant mesura la pista de l’escola, quina distància havíem de fer individualment i, per tant, quantes voltes havíem de córrer. Entre tots ho vam aconseguir, som un gran EQUIP!

FAMÍLIES A LES AULES- 1R TRIMESTRE

Aquesta setmana hem obert les portes de l’escola a les famílies, i ens han ajudat a fer les decoracions d’hivern. Agraïr-vos a totes i tots aquells que ens heu pogut acompanyar aquestes tardes 🖌️ gràcies a vosaltres i als protagonistes del nostre dia a dia, l’escola quedarà ben guarnida. Això només és un petit tastet fotogràfic, al Classroom de cada grup-classe trobareu més imatges.

MITJANS 1 I 3: ROBÒTICA

La setmana passada l’alumnat de Mitjans 1 i 3 per concloure la càpsula de robòtica, van realitzar una activitat conjunta. Una sessió on va haver aprenentatge entre iguals, partint de la creació de parelles d’alumnes d’edats diferents amb l’objectiu d’ensenyar a fer allò que havien après a l’altre company/a: programar amb l’Scratch, la placa microbit i el robot Smart Cutebot. Una estratègia que fomenta l’atenció, la capacitat mediadora dels alumnes per donar-se suport en el moment d’aprendre, l’empatia, la cooperació, i augmenta la seva satisfacció, autoestima i confiança en un mateix i en els altres. Un aprenentatge actiu i participatiu que permet una retroalimentació immediata.

GRANS 5: EMPRENEDORIA

Avui ha sigut un dia molt important pel nostre alumnat de Grans 5: ens hem reunit per videotrucada amb el Joan per donar d’alta les nostres cooperatives!!!

Un any més, treballem amb el projecte CuEmE (cultura emprenedora a l’escola) de la Diputació de Barcelona, tot creant les cooperatives DoMaCercol i Bastercoop.

Durant aquestes setmanes, hem esbrinat la diferència entre cooperativa i empresa tradicional per saber què és el que encaixava millor amb els nostres interessos.

També hem escollit els càrrecs mitjançant candidatures, hem fet una preselecció de productes, hem creat l’acta de constitució i estatuts de la cooperativa, i demà recollirem el capital inicial que cada cooperativa ha decidit que els socis i sòcies inverteixin per poder començar a crear els productes.

Un procés molt enriquidor que durem a terme durant tot el curs.

PRIMERA REUNIÓ DE DELEGADES I DELEGATS

Aquesta setmana hem celebrat la 1a Assemblea de delegats i delegades d’aula.

En aquesta reunió hem tractat aquells temes que ens preocupaven, quin material esportiu per la cistella de pati ens agradaria comprar amb els diners de la Cursa Popular, i per acabar hem plasmat els valors que com a delegats i delegades hem de fomentar a l’escola i dins del nostre grup-classe.

Gràcies pel vostre treball 💪

PETITS 5: ELS ESPAIS

A Petits, setmanalment fan espais de treball per treballar conceptes matemàtics i de llengua. En aquestes estones es treballa en petit grup.

En les següents imatges es pot veure com els i les alumnes de Petits 5, treballen:

– Matemàtiques: fan cartes, escriuen el nombre, retallen i després juguen ordenant ascendent i descendent, trobant la carta que s’ha amagat…

– Llengua: per parelles agafen una imatge i la posen al sac segons les síl.labes que té. Després ho han comprovat i finalment han intentat escriure alguna paraula.

GRANS 4: GRAVEM EL NOSTRE RAP!

Avui l’ alumnat de 4t, dins del projecte ULAE (usos lingüístics dins de l’àmbit educatiu) han gravat el rap de l’ escola. Aquest taller l’han dut a terme durant nou sessions acompanyats pel raper Nel·loC. Però avui hem tingut una visita molt especial, el reporter Gerry del programa Ràndom de Som x3 (TV3) i tot el seu equip, han vingut a fer un reportatge de com gravàvem el rap. Ens podreu veure el proper dimecres 29 de novembre sobre les 20.15h al X3.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

PRIMÀRIA: CÀPSULES CREATIVES

Una tarda a la setmana, cada nivell de Primària realitza les càpsules creatives. Unes sessions de gestió autònoma on el seu treball és més transversal.

Cada nivell en realitza una d’art (amb anglès a Grans), robòtica o una per potenciar la llengua (titelles, notícies, podcast, anunci…). L’alumnat realitza la mateixa càpsula durant tot el trimestre, i d’aquesta manera, al llarg del curs realitza totes tres.

En aquest recull d’imatges es pot observar com l’alumnat de 3r està programant l’Smart Cutebot, dins la càpsula de robòtica.

GRANS 5: MYSTERY CALL

Avui els alumnes de 5è  han participat de l’activitat “Mystery call” (trucada  misteriosa). Ens hem posat en contacte amb una altre escola i els alumnes han hagut de descobrir d’on eren aquells alumnes que teniem a la pantalla. Per tal de poder descobrir d’on eren, els hi hem pogut fer preguntes i amb l’ajuda d’uns mapes hem pogut localitzar la seva ubicació. Ha estat molt divertit!

Today, the students of 5th grade participated in a mystery call. Students had to discover the country of the students we had on the screen by asking yes/no  questions and with the help of some maps. Finally, we discovered their location and it was great!