LAND ART

Com a cloenda de projecte d’aula “Paisatges”, treballat al segon trimestre d’aquest curs, els alumnes d’alfabetització i neolectors van realitzar unes activitats sobre “LandArt”.

Prèviament a la execució de la proposta pràctica, vam fer una introducció teòrica al coneixement d’aquest art. Van visionar vídeos i PowerPoints que ens van apropar a les característiques de “LandArt”, així com també als artistes i a les obres d’art més representatives.

En cadascuna de les aules els alumnes de manera individual van dissenyar una composició estètica seguint els paràmetres d’aquest corrent artístic. De tots els esborranys elaborats, es va escollir un, que esdevindria l’obra d’art produïda col·lectivament. Es va posar a l’abast dels joves tot un seguit de material “natural” (sorra de platja, branques, fulles, fruits, pedres, etc…) a partir del qual poder crear la seva obra. Per evidenciar la rellevància que té l’espai en la configuració global de l’obra “LandArt”, vam escollir una de les zones enjardinades del nostre centre.

Una vegada enllestida l’obra col·lectiva i pautada, van encetar una fase de creativitat lliure on els joves , individualment o en petits grups espontanis , van ser artistes “LandArt”.

foto land art

Una vegada més constatem la importància d’aquest tipus d’activitats creatives i la seva gran dimensió educativa. Per una part són un instrument molt valuós per fer que els aprenentatges siguin veritablement significatius, és a dir, el joves assoleixen uns continguts teòrics a partir de la pràctica i la interacció entre ells.  Per altra banda són també una bona eina per treballar uns valors i actituds, que si bé són sempre necessaris, encara ho són més en el nostre context.

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *