2 JUNY DIA DE LES EMOCIONS

Per celebrar el dia de les Emocions s’ha fet una exposició a l’entrada de l’escola amb els treballs que han realitzat tots els alumnes en un taller que han fet a la classe on han realitzat una manualitat relacionada amb alguna emoció. Després aquests treballs s’ho emportaran a casa per continuar treballant amb la família les emocions !!!! Us expliquem com ho podeu  treballar a casa amb els vostres fills/es.

Gràcies per la vostra col·laboració.

TALLER: LA RULETA DE LES EMOCIONS               CURS: 3 ANYS

Estimades famílies,
Els vostres fills i les vostres filles en un dels tallers programats en el programa RETO, han elaborat la seva Ruleta de les emocions. En primer lloc, han treballat les emocions a classe a través de la narració d’un conte id’una assemblea en la qual han pogut expressar cada emoció i la manera de canalitzar-la cadascú. Per a finalitzar l’activitat, individualment cada alumne ha confeccionat la seva Ruleta de les emocions. Aquesta ruleta els servirà d’ajuda als alumnes per a que expressin i verbalitzin les seves emocions. Una vegada a la setmana se’ls preguntarà: Com et sents? En girar la ruleta col·locaran, en funció del seu estat, una de les quatre caretes i ens expressaran el perquè d’aquella emoció.

 TALLER: EL POT DELS SOMRIURES              CURS: 4 ANYS

Els vostres fills i les vostres filles, en un dels tallers dedicats a l’Educació Emocional, han elaborat el seu “Pot dels somriures”. El “Pot dels somriures ” els servirà de recurs per tal d’aprendre a gestionar les emocions. Aquest pot, ha sigut decorat pels nens i nenes i dins d’ell han introduït la seva foto somrient. Cal situar el pot a un lloc visible de casa, i així, quan se senten tristos podran anar a buscar-lo, l’obriran i a l’interior es podran veure amb un gran somriure, cosa que, de segur, els farà sentir-se millor.

TALLER: LA CAPSA DE LA RÀBIA           CURS: 5 ANYS

Els vostres fills i les vostres filles han elaborat en un dels tallers dedicats a l’Educació
Emocional, la Caixa de la Ràbia.
En primer lloc, hem treballat aquesta emoció mitjançant la narració de conte “Vaya Rabieta”  de Mirielle d’Allancé. Durant les assemblees hem realitzat una posada en comú per tal de conversar sobre aquesta emoció i de la manera en què la canalitzen. Per finalitzar, han confeccionat de manera individual la seva pròpia Caixa de la ràbia. Aquesta caixa romandrà a la vostra casa en un lloc accessible per als nens i nenes. En el moment que els vostres fills/es, es troben a una situació difícil de controlar, anirà a la caixa
de la ràbia; Agafarà un full i el ratllarà o l’arrugarà per a, posteriorment, tirar-lo a lapaperera. Aquest recurs l’ajudarà a controlar i gestionar les emocions.

TALLER: EL TERMÒMETRE DE LES EMOCIONS              CURS: PRIMER

Estimades famílies,
Els vostres fills i les vostres filles han elaborat en un dels tallers dedicat a l’Educació Emocional
el seu Termomètre de les emocions.
El “Termòmetre de les emocions” els servirà de recurs per tal d’aprendre a gestionar les emocions. Aquest termòmetre duu un iman per a que es pugui posar a la nevera i una pinça per a que el/la nen/a pugui situar-la en l’emoció que sent en aquell moment. Estaria bé poder-lo fer com a mínim dos cops per setmana, haureu d’acompanyar al/la vostre/a fill/a per a que utilitzi aquest recurs i us pugui verbalitzar l’emoció que sent en aquell moment i el perquè.
Esperem que aquesta eina visual i senzilla us pugui ajudar a la identificació i expressió de les
emocions en família.

TALLER: EL POT DELS CRITS                                             CURS: SEGON

Estimades famílies,

Els vostres fills i les vostres filles han elaborat, en un dels tallers dedicats a l’educació Emocional, el seu Pot dels crits. És un recurs fàcil i pràctic per a que aprenguin a desfogar-se en un moment de frustració, enuig o ràbia.

 Com ho podem utilitzar?

  1. Escriurem en un paper el motiu del nostre enuig i amb qui ens hem enfadat o disgustat.
  2. Obrir el pot i introduïm el paper.
  3. Per tal d’alliberar el nostre enuig i sentir-nos millor podem cridar a l’interior del pot, però sols cap un crit per enuig. Podrem fer-ho tant fort com es pugui.
  4. Quan el pot estigui ple d’enuigs, l’obrirem i reflexionarem sobre els motius d’aquests. 

 Per quin motiu m’enfado més? Amb qui m’enfado més sovint.

  1. Per finalitzar hem de pensar en què podem fer  per tal de no disgustar-nos tant i ser més feliç

TALLER: L’AMPOLLA DE LA CALMA             CURS: TERCER

Estimades famílies ,

Els vostres fills I les vostres filles han elaborat en un dels tallers dedicats a l’Educació Emocional la seva ampolla de la calma. 

Aquesta ampolla utilitzada de manera correcta ,ajuda a sentir-se bé ja que potencia la respiració I la calma gràcies a la concentració.

 El funcionament és senzill : s’ha d’agitar l’ampolla. El fet d’observar el material que el líquid conté, li ajudarà a concentrar-se I a baixar les pulsacions, trobant la calma I la tranquil·litat poc a poc.

TALLER: LA CAPSA DELS PROBLEMES             CURS: QUART

Estimades famílies,
Els vostres fills i les vostres filles han elaborat en un dels tallers dedicats a la Educació Emocional,
la seva Bústia dels problemes, un recurs que els ajudarà a expressar problemes o preocupacions.
Aquesta bústia, que tenim a classe, també estarà a casa per a que en el cas que qualsevol membre
de la família tingui un problema, l’escrigui i l’introdueixi al seu interior. Així, cada cap de setmana o
quan considereu convenient, un membre de la família serà l’encarregat de treure els missatges per
tal de compartir-los en família.
Gràcies per la vostra col·laboració.

TALLER: LA CAPSA ATRAPA-PORS           CURS: CINQUÈ

Estimades famílies,
Els vostres fills i les vostres filles han elaborat en un dels tallers dedicats a la Educació Emocional, la
seva Caixa atrapa-por. El fet de prendre consciència d’aquestes pors, verbalitzar-les i exterioritzar-les, és
molt beneficiós. Quan sentin una por o tinguin una preocupació, escriuran el nom de la por o la
preocupació a una de les targetes, la introduiran en la caixa i aquestes quedaran atrapades… quan això
passi, els podreu posar la meditació de “la cajita atrapamiedos”: https://youtu.be/zJB3KaI5MUE.
Mitjançant la respiració conscient, podran desfer-se de la por o de la preocupació que han introduït a la
caixa. També els/les recordarem que les pors alguna vegada poden escapar-se, i en el cas que això
passi, els/les demanarem que les tornin al seu lloc, a l’interior de la caixa. Una vegada hagin
desaparegut, podrem treure aquestes targetes i tirar-les, soterrar-les o el que considerin oportú, per a
que d’una manera conscient siguin capaços de superar la seva por i puguin sentir-se orgullosos/es
d’això i de com ho han aconseguit.

TALLER: LA CAPSA DE LES FELICITACIONS             CURS: SISÈ

Estimades famílies,
Els vostres fills i les vostres filles han elaborat en un dels tallers dedicats a la Educació Emocional, la
seva Caixa de les felicitacions. Aquesta caixa és un recurs per a que a les vostres cases, pugeu felicitar
mitjançant unes targetes, a algun membre de la família, així com també ser felicitats. Durant la setmana
podreu utilitzar aquest recurs per tal de felicitar a algun membre de la família per la seva actitud positiva, assoliments,… Serà durant el cap de setmana quan es podrà obrir la caixa i llegir les felicitacions. Cada setmana l’obrirà un membre de la família i llegirà les targetes. Reconèixer els bons gestos és un factor de motivació en qualsevol persona. A més, si ho fem en públic l’efecte és major, ja que la persona felicitada que ho rep davant de la seva família, millora la seua autoestima. També, els demès poden observar que una tasca ben realitzada és reconeguda. Felicitar ens fa feliços.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>