ENS INICIEM A LES CURSES D’ORIENTACIÓ

Aquest curs, gràcies a l’Ajuntament de Calaf i al Consorci de l’Alta Anoia, realitzarem una Cursa d’orientació amb els alumnes de 3r a 6è a Copons el proper 20 de desembre.
Què és una cursa d’orientació?
Una cursa d’orientació és una activitat esportiva al medi natural on el participant ha de passar per uns controls assenyalats en un mapa en el menor temps. Les curses d’orientació estimulen el poder de concentració, la presa ràpida de decisions i la imaginació, ja que cal interpretar la informació que ofereix el mapa i contrastar-la amb la realitat que veiem a l’entorn, per saber on estem i cap on hem d’anar. L’orientació és un esport integral i complet en cos i ment.
El passat divendres 25 de novembre vam realitzar un taller pràctic al poliesportiu. El Lluís, tècnic de l’Escola Catalana de Curses d’Orientació, ens va explicar com haurem de realitzar el cronometratge de la cursa i les premisses indispensables per tal de seguir correctament un mapa. Tots aquest coneixements els vam dur a la pràctica fent simulacres de curses dins del poliesportiu.