COMENCEM AMBIENTS A PARVULARI!

El treball per ambients és una metodologia que consisteix en organitzar els alumnes en diferents espais on puguin construir els seus aprenentatges de manera espontània. Els nens i nenes passen a ser els protagonistes on aprenen per ells mateixos, lliurement i d’una manera constructiva i activa.

Quins ambients podem trobar-nos a la nostra escola?

ATELIER:

Aquest ambient fomenta la imaginació i la creativitat a partir de la manipulació i experimentació lliure amb diferents materials i tècniques.

MINIMONS:

Aquest ambient seria la combinació de moltes peces soltes  (petits tresors) per a crear una història, una situació real o inventada per l’infant . Explorar, descobrir, imaginar…. per arribar a fer les seves pròpies creacions : EL NOSTRE MINIMON!

EXPERIMENTACIÓ:

Aquest ambient ajuda a despertar la curiositat innata dels nens. Els estimula a pensar i esbrinar les coses per si sols, fent-se preguntes sobre el que experimenten: tocant, sentint, olorant, provant…

Les propostes que es troben els infants en aquest espai inviten a omplir, buidar, escampar, separar, vessar,… tot a partir de la manipulació i experimentació directa.

CONSTRUCCIONS:

Aquest ambient permet la construcció i la reproducció a través de diferents materials fomentant la creativitat i la imaginació.