Dia internacional per l’eliminació de la violència envers les dones

Manifest de les classes de cicle superior.

Avui, 25 de novembre de 2022, commemorem el Dia internacional per l’eliminació de la violència envers les dones i volem que totes les accions i actes que es generen al voltant d’aquesta data s’estenguin a tots els dies de l’any. Un dia com avui de fa 62 anys van ser assassinades les germanes Mirabal, tres activistes polítiques i defensores dels drets de les dones. Avui dia encara seguim lluitant i el repte és enorme: canviar la societat i destruir el poder patriarcal.

En els últims anys hem sentit les veus de les dones que diuen prou a la violència masclista i fan un pas decidit per plantar cara a actituds masclistes i abusos de poder. És important fer arribar aquest missatge als centres educatius i conscienciar la societat.

És evident, que encara ara, els temps segueixen canviant i que el rebuig social contra les violències masclistes és cada cop més fort. L’àmbit educatiu no n’està exempt. Malauradament, sabem que als centres educatius es donen situacions de violències masclistes, situacions abusives envers les nenes, dones i també envers les persones del col·lectiu LGTBI, i sovint, aquestes violències queden amagades perquè la persona que rep aquest maltractament, per por, culpa, vergonya o perquè pensa que no la creuran, no denuncia la situació i la pateix en silenci. Ens cal educar en les relacions afectivosexuals sanes. Quan parlem de violències masclistes aquestes poden ser molt visibles i alarmants com assassinats, agressions físiques, mutilació genital femenina, violacions, matrimonis forçats, amenaces, empentes, bufetades… i altres més invisibles com negar la paraula, aïllar de les amistats, controlar el mòbil i les xarxes socials, manipulació emocional, gelosia, controlar i valorar com vesteixes o fer comentaris sexistes. Necessitem aprendre a identificar les violències, per part de l’alumnat i la comunitat educativa, ja que totes les persones en formem part.

Cal treballar per una educació sexual plena i saludable on l’alumnat prengui consciència que les relacions afectivosexuals han de ser consentides, respectuoses i lliures i on aprenguin a dir no a tot allò que no desitgin.

Hem de seguir sumant esforços a favor de la prevenció de la violència des d’un enfocament que tingui en compte la pluralitat de cada individu respectant el seu origen, cultura, classe social, edat i gènere.

Què puc fer jo per canviar tot allò que no m’agrada? Tothom que es fa aquesta pregunta ja ha fet una passa més en el camí.

SIGUES TU TAMBÉ PARTÍCIP EN LA CONSTRUCCIÓ D’AQUEST MÓN MILLOR. VOLEM LES ESCOLES LLIURES DE VIOLÈNCIES!

Vídeo classes Els Minions i Grizzly i els Lèmmings

Vídeos classes Bola de drac i Mortadelo y Filemón