L’Escola Agrària de Manresa participa en l’elaboració de materials de formació en producció ecològica a Hongria

dsc_1029A través del projecte Eco-motive, finançat amb fons europeus Erasmus+, l’Escola Agrària de Manresa assessora diverses entitats d’Hongria i Romania en la preparació d’una formació en producció agrària ecològica per a alumnes en risc d’exclusió social.

Al projecte Eco-motive, de tres anys de durada, participen l’Escola i cinc socis de diferents països d’Europa: a Hongria, la Facultat d’Agronomia de la Universitat de Godöllo, el municipi de Tiszasas i la fundació Ormansag per a la conservació de varietats locals de fruiters; a Romania, l’associació de desenvolupament rural Civitas; i, al Regne Unit, la fundació d’educació especial Ruskin Mill.

Del 23 al 28 de setembre dos professores de l’Escola han participat en la cinquena trobada internacional amb l’objectiu d’elaborar materials tècnics i metodologies pedagògiques en horticultura, fructicultura i ramaderia a petita escala. L’estada a Tiszasas, petit municipi agrícola del centre d’Hongria, ha permès als participants estrangers d’entendre el sistema d’ajuda social als aturats de llarga durada implantat en Hongria, que consisteix a condicionar l’ajuda social a la participació en treballs comunitaris. L’ajuntament de Tiszasas vol aprofitar els materials i les metodologies creats pel projecte per formar els treballadors comunitaris en la producció agrària ecològica. Això els haurà de permetre aplicar els coneixements adquirits en les seves petites explotacions dedicades principalment a l’autoconsum.

dsc_1017dsc_0886