Experiències de camp

Dins el marc del Pla Anual de Transferència Tecnològica del Departament d’Acció Climàtica,  Alimentació i Agenda Rural, l’Escola planteja i executa assajos de camp a la finca de can Poc Oli per aprofundir en aspectes que es consideren clau per a  la producció agrària ecològica i l’acció climàtica.

Experiència 2024

Valoració de l’aplicació de te de compost en una rotació de cultius extensius de secà i en la vinya (continuació de l’experiència)

Desenvolupament:

Es treballa amb una rotació d’extensius feta per l’alumnat de segon curs a les feixes de davant la caseta de fang i sobre la vinya. Hi ha una rotació a quatre anys amb un cereal d’hivern, una lleguminosa de gra, un farratge anual i una crucífera. Actualment, en aquesta rotació es deixa la palla dels diversos cultius i no s’hi acostuma a tirar compost. La idea és continuar fent la mateixa feina, fent els tractaments amb te de compost a la meitat de cada parcel·la amb tractor i màquina d’ensulfatar, i anar valorant com varia l’activitat microbiana a través d’analítiques de laboratori i tests casolans com el test de la pala, cromatografies i seguiment de les plantes bioindicadores.

Responsables:

• Jaume Brustenga