Sabies que …? La varietat préssec de l’Escola és fruit d’un error?

Aquesta varietat va arribar a l’Escola d’Alfarràs cap a l’any 1975 quan es van plantar 210 arbres de la varietat Roig Gallur. Passat el temps es va veure que aquells presseguers no eren els de la varietat encomanada.

Va sorprendre que les gelades primaverals no li feien mal perquè la floració és tardana i aquest fet es fa difondre. Quan els pagesos de la contrada preguntaven a l’Espigares, l’oficial de finca, el nom de la varietat, ell deia que era de l’escola.

L’any 1992, l’Antonio Gil, el director de l’època, va fer estudiar la varietat per l’IRTA, es va caracteritzar i, des de 1993, el préssec de l’Escola és una varietat registrada.

Per a saber-ne més

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *