Les Escoles Agràries de Catalunya inicien el nou curs amb un 6,3% més de persones matriculades en els cicles formatius

Enguany s’ha inaugurat un nou Cicle Formatiu de Grau Mitjà de Producció Agropecuària online, el primer a Catalunya i a l’Estat.

El nou curs 2021-2022 de les 14 Escoles Agràries (EA) de Catalunya compta amb 734 alumnes inscrits als cicles formatius de grau mitjà i superior, i prop de 7.000 en la formació contínua, en totes les seves modalitats. Aquest curs les matriculacions a les escoles agràries catalanes han augmentat un 6,3% respecte al curs passat. A més, el 25,5 % de les persones matriculades són dones.

Cal destacar, com a novetat, el nou Cicle Formatiu de producció agropecuària a distància, impartit per l’Escola Agrària de Tàrrega conjuntament amb l’Institut Obert de Catalunya (IOC). El nou curs té una matrícula de 49 persones provinents de llocs molt diferents de la geografia catalana i de dins i fora de l’estat i el 55% de les persones matriculades viuen en l’entorn metropolità. Entre elles figuren 10 llicenciats o amb formació universitària superior, i 10 persones que ja tenen un nivell de Batxillerat o cicle formatiu de grau mitjà o superior assolit. La mitjana d’edat dels alumnes és propera als 40 anys.

També aquest any l’EA Alfarràs s’ha certificat en la ISO 14000 de gestió mediambiental, convertint-se així en la primera escola agrària catalana a disposar-ne. Es preveu que quatre escoles agràries més l’aconsegueixin l’any vinent. Cal dir que les 14 Escoles Agràries de Catalunya estan ja acreditades amb la certificació de la qualitat en base a la norma ISO 9001:2015.

Cal destacar que el proper any 2022 se celebrarà el 50è aniversari de l’inici de l’activitat de les escoles agràries de Catalunya.

La missió de les escoles agràries i del Servei de Formació Agrària és la professionalització del sector agroalimentari a partir de la millora de la qualificació dels seus professionals i de les persones que viuen en el món rural, tant des de la formació inicial com des de l’actualització de coneixements i la formació permanent. Les escoles, en general, tenen una especialització o orientació estratègica, d’acord amb la seva situació geogràfica, o història. El seu públic objectiu l’integren els joves de cicles formatius de Formació Professional, els joves entre 18 i 40 anys en disposició d’incorporar-se a l’agricultura, tots els actius agraris amb necessitat d’actualitzar coneixements i la resta de persones que habiten els nuclis rurals de Catalunya.

Font: DACC