Horitzó Educatiu

B@TEC,PROJECTE EDUCATIU

EL NOSTRE HORITZÓ EDUCATIU
L’horitzó educatiu de les escoles de les Serventes del Sagrat Cor de Jesús és educar persones per a què esdevinguin conscients, competents i compromeses.

PERSONA CONSCIENT
La persona conscient és aquella que té ple coneixement de sí mateixa gràcies al desenvolupament de la seva capacitat d’interiorització i al conreu de la seva dimensió espiritual. Les eines que ha adquirit per a conèixer i gestionar les seves emocions, pensaments i accions, l’ajuden a créixer com a persona equilibrada i profunda, autònoma, madura i lliure. En la mesura que l’escola, com a element educador, afavoreixi aquest procés personal facilitarà que l’alumne sigui capaç de construir el seu propi projecte vital que donarà horitzó i sentit a la seva vida.
Ara bé, la persona conscient és també aquella que té ple coneixement de la realitat en la que viu i conviu.
L’observació i l’atenció plena al món que l’envolta la porta a reconèixer amb agraïment tota la bondat i bellesa que hi ha, però també a descobrir-hi els seus desequilibris. A partir d’aquí, la reflexió, el discerniment, l’esperit crític i la coherència amb els valors evangèlics, faran que sorgeixi en ella el compromís amb el bé comú, seguint a Jesús com ho va fer Joan Collell. La persona conscient esdevé, doncs, agent de canvi i transformació de les dinàmiques injustes per a fer d’aquest món, un món millor per a tots.
PERSONA COMPETENT
La persona competent és aquella amb l’habilitat d’aprendre al llarg de tota la seva vida (learn hability), amb les capacitats per poder empoderar els projectes que generi i amb les eines i la motivació suficients per a fer-ho de manera creativa.
La persona competent és aquella capaç d’aplicar els coneixements a les noves situacions i donar respostes als reptes d’aquesta societat líquida en la qual estem immersos, per això cal posar especial atenció a l’aprenentatge de les llengües, de les noves tecnologies de la informació i de la comunicació i vetllar perquè els joves siguin competents també a nivell científic, artístic, social i matemàtic.
La persona competent sap treballar cooperativament i té les capacitats per portar a bon terme qualsevol projecte en el que participa. Per això, des de l’escola potenciem l’emprenedoria, l’autonomia, la responsabilitat, la capacitat de resiliència, l’assertivitat, l’esperit crític i les aptituds necessàries perquè els
nostres alumnes aportin idees pròpies i desenvolupin les tasques necessàries amb efectivitat.
Ens proposem educar persones competents, flexibles, emprenedores , innovadores i proactives per a què comprenguin la realitat que els envolta, reflexionin sobre el que cal millorar i la transformin.

PERSONA COMPROMESA

La persona compromesa és aquella que, essent conscient de la realitat que l’envolta, se sent responsable dels altres i del seu entorn i està disposada, des del seu talent personal i cooperant amb altres, a actuar pel seu bé i
per la construcció d’un món millor.
La persona compromesa és responsable de la seva formació i millora personal i està disposada a adreçar la
seva activitat al servei dels altres per atendre les seves necessitats, de forma respectuosa i tolerant, convivint
de manera fraterna i ètica amb els altres, tenint present en les seves actuacions el que és bo per a un mateix,
per als altres i per a la societat.
La persona compromesa s’implica en la resolució dels problemes que afecten la humanitat del nostre temps, amb una actitud empàtica, compassiva i solidària. Treballa pel compliment dels drets humans, promou la justícia social i la pau i té cura de la Natura per a fer un món més sostenible.