Escola Sostenible

Com a escola preocupada amb el medi ambient, des del curs 2013-2014 formem part del projecte Escoles Sostenibles.

Cada curs ens plantegem nous reptes i consolidem els hàbits de reciclatge, estalvi energètic i ús d’embolcalls sostenibles:

Som una escola que fa reciclatge a l’aula: separem el plàstic, el paper i el rebuig i dels del curs 2018-2019 recollim restes de fruita per a fer compostatge amb cucs de terra. A partir del curs 2019-2020 posarem els nostres esforços en el reciclatge de les piles i bateries.

Els alumnes d’ESO són els encarregats de portar els reciclatge de l’escola als contenidors corresponent i els alumnes de CI s’encarreguen de cuidar l’hort i compostar la fruita. Tota la resta d’alumnes són responsables de l’estalvi energètic.

A l’escola hem prohibit el paper de plata, molt contaminant per al medi. Per això per portar l’esmorzar els alumnes i mestres fan servir tuppers, boc&rolls (embolcalls sostenibles), …

Entre tots hem de cuidar el nostre planeta tant estimat!

Disseny fet per alumnes de 4t. d’ESO

Els 17 Objectius de Desenvolupament Sostenible

Què és l’Agenda 2030?
L’Agenda 2030 per al Desenvolupament Sostenible de les Nacions Unides és un nou pla d’acció global -aprovat per l’Assemblea General de Nacions Unides- que busca transformar el nostre món a través de l’assoliment dels 17 Objectius de Desenvolupament Sostenible.Per fer-ho possible, els governs han de basar-se en aquests 17 ODS durant els pròxims 10 anys, centrant-se sempre en les persones, el planeta, la prosperitat, la pau i el partenariat o “aliances”.

Aquesta Agenda 2030 representa un compromís global amb el progrés social, ambiental i econòmic des d’un nou enfoc de “desenvolupament” i de justícia.

Què són els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS)?

Els 17 Objectius de Desenvolupament Sostenible es basen en l’aconseguit amb els Objectius de Desenvolupament del Mil·lenni (ODM) i inclouen noves metes.

Així, a través d’aquestes 17 fites, es proposa abordar els grans reptes globals amb la voluntat de reforçar la pau universal amb un nou plantejament vers la llibertat i la justícia.

Cada ODS inclou diferents metes (en total 169) que contribueixen al compliment de l’objectiu i es mesuren a través de 230 indicadors globals.

Cal que els governs, el sector privat i la societat civil ens comprometem de forma activa amb diverses accions per fer possible l’assoliment d’aquests 17 ODS.

Tota petita acció, fins i tot l’acte més quotidià, pot marcar la diferència.