Dia mundial sense fum


El passat dimecres 31 de maig, el coordinador del Servei d’Infermeria i la infermera referent del programa de deshabituació tabàquica del centre van impartir una xerrada a l’alumnat de l’escola amb motiu del dia “Mundial Sense Fum“. L’objectiu, a banda, de conscienciar que el tabaquisme és el primer problema de salut pública dels països occidentals era informar i animar a les persones fumadores a sol·licitar l’ingrés al programa de  deshabituació tabàquica  que es porta a terme a càrrec de professionals especialitzats.

En finalitzar, vam jugar al “Passapalabra” amb el públic assistent. Totes les paraules del “rosco” tenien relació amb el dia mundial del Tabac. T’animes a jugar?

https://www.educaplay.com/learning-resources/15024744-dia_mundial_sense_tabac.html


 

Trobades parentals


El passat 23 de març vam celebrar EL DIA DEL PARE a l’escola. Va ser una jornada molt emotiva on els alumnes van rebre la visita dels seus fills i de les seves filles, així com dels familiars que acompanyaven als petits. Després de fer la trobada a l’escola, tots junts van realitzar una gimcana esportiva amb temàtica pirata i van gaudir d’una barbacoa. A continuació, van participar en un taller d’estampació de samarretes i es van fer una fotografia familiar. Per últim, van gaudir d’un contacontes i van finalitzar la trobada amb un sentit acomiadament entre els alumnes, els seus fills i les seves filles.


Dia de la dona: VI Taula rodona_Trencant barreres


El passat 7 de març a l’escola vam celebrar EL DIA INTERNACIONAL DE LA DONA. Vam fer una taula rodona amb 4 grans dones: la Tània Alvarez, boxejadora professional; la Maria Goretti, enginyera i empresària; la Judith Camps, cirurgiana i la Núria Valls, Secretaria d’infància, adolescència i joventut  de la Generalitat de Catalunya.  Els alumnes van fer les preguntes que havien preparat al llarg de la setmana anterior i elles responien a tot allò que se les demanava. Va ser una jornada realment interessant i entretinguda. Tant les ponents com l’alumnat van aconseguir que fos una activitat molt enriquidora i positiva


Dones científiques


El passat 11 de febrer vam celebrar a l’escola CFA Víctor Català el Dia Internacional de la Dona i la nena i la Ciència. Per donar visibilitat a les dones científiques, vam organitzar els grups de secundària una activitat conjunta. Des de l’escola vam participar en promoure la igualtat de gènere i donar reconeixement i valor a persones científiques moltes de les quals no és coneix la seva tasca professional. Creiem que fer activitats on les dones tenen un paper protagonista ajuda a les àrees de les ciències a posar veu i valor a la feina d’aquestes. És per aquest motiu, que vam fer la Taula Periòdica de les Dones Científiques aprofitant que els dos ensenyaments estàvem fent ciències. Des del dia 11 de febrer podem gaudir, al passadís de l’escola, d’un mural fet per l’alumnat on tothom tingui l’oportunitat de conèixer i admirar les fites d’aquestes dones científiques.

 

A la platja!

El passat dia 9 de Febrer un grup d’alumnes d’Anglès 1 i Anglès 3 de l’escola CFA Victor Català i dues de les seves docents vam anar de Sortida Programada al Masnou. L’objectiu de la sortida era assistir al visionament d’una pel·lícula en anglès subtitulada en espanyol. El film escollit va ser “Yesterday”, inspirat en la banda musical dels Beatles.

Després de gaudir de la pel·lícula i aprofitant que feia bon temps, vam fer un passeig per la platja, lloc on van fer-se les fotografies d’aquest post. També vam tenir temps per a prendre un refresc abans d’anar al restaurant.

Per dinar, vam escollir un bufet lliure japonès en el qual vàrem degustar una varietat de menjar que no oblidarem fàcilment.

Quin goig de dia!

Projecte comú: Setmana del canvi climàtic i del reciclatge


“El canvi climàtic planteja importants reptes educatius: és necessari saber-ne les causes per a poder reconèixer les arrels del problema; i saber-ne les conseqüències, perquè és necessari construir una percepció més realista dels riscos climàtics i comprendre millor les nostres vulnerabilitats. Però, sobretot, és necessari saber sobre les seves solucions, perquè fa falta capacitació urgent per a construir una cultura «baixa en carboni», que eviti interferències perilloses sobre el sistema climàtic. Les organitzacions educatives, incloent-hi les que promouen l’aprenentatge no formal, hauran de considerar quina serà la seua contribució davant d’aquestes necessitats de coneixement i canvi social. Perquè el canvi climàtic determinarà de manera molt rellevant el nostre futur i perquè tots representem un paper en la complexa xarxa de responsabilitats que l’alimenta”. (text extret del post del biòleg Francisco Heras Hernández)

El nostre CFA no pot estar més acord en aquestes paraules. El canvi climàtic és i ha estat una preocupació de la nostra comunitat educativa. Tot just un mes abans de la pandèmia, havien portat en format projecte comú “la setmana del canvi climàtic”. Arrel d’unes votacions, l’alumnat va considerar que aquesta era la temàtica que volien treballar durant aquells cinc dies. Ara tres anys després, hem tornat a reprendre el projecte, del 6 al 10 de febrer d’enguany hem treballat el canvi climàtic i el reciclatge de manera interdisciplinar i en diferents agrupacions d’alumnat. El resultat, tal i com va passar al febrer del 2020, ha estat molt positiu, totes i tots hem adquirit nous aprenentatges, hem intercanviat experiències, ens hem relacionat amb altres grups de l’escola i ens hem sensibilitzat amb un problema important que ens afecta a tots i a totes.