Reforç escolar a les comunicacions familiars
12/07/21Abans d’iniciar la col·laboració del CFA Víctor Català amb el Grup de Gestió d’Educació i Responsabilitat Parental (GGERP) del CP Brians 2, l’escola ja havia portat a terme, en cursos anteriors, un seguit activitats que intentaven establir petits lligams entre l’alumnat i els seus fills i filles. “L’escola de pares” o “la celebració del dia del pare” amb les trobades parentals en son un exemple. Fomentar la relació pare-fills i filles ha estat un eix transversal a la nostra programació i un valor a potenciar. És per això que quan va sorgir la possibilitat de col·laborar amb el GGERP, ho vam considerar com una oportunitat de sumar esforços.
Aquesta col·laboració, tan sols ha restat aturada, temporalment, a causa de la pandèmia per la COVID-19. Ara que tots plegats anem recuperant una certa normalitat, hem tornat a engegar la maquinària. I l’hem posat en funcionament aquest mes de maig amb el projecte “reforç escolar a les comunicacions familiars”.
Aquest projecte té com a objectiu que els alumnes se sentin partícips, en la mesura del possible, del procés educatiu de les seves criatures. Per començar, els participants han mantingut un seguit d’entrevistes amb l’equip docent on s’han detallat les edats, els cursos escolars i les matèries de reforç que voldrien portar a terme amb els seus nens i nenes.
Un cop realitzada aquesta primera fase de recerca i consens de la informació, l’equip de mestres ha dissenyat les activitats de reforç que es portaran a terme durant la comunicació familiar, atenen les limitacions pròpies d’un centre penitenciari. Els dies posteriors, es fa una valoració per part de l’alumne i de la docent a fi de programar la següent comunicació.
El projecte s’ha iniciat amb sis alumnes que formen part del GGERP i que han mostrat un nivell de compromís i responsabilitat en la seva formació. Els nens i nenes participants cursen educació infantil i els cicles inicial i mitjà de l’educació primària. En breu, s’incorporaran nois i noies de secundària.
Els agents implicats han fet una valoració d’aquestes primeres sessions força positiva encara que cal fer ajustos en els processos.
Al juny, en finalitzar el curs escolar, es farà una avaluació general de l’inici del projecte amb l’objectiu d’aportar les millores necessàries perquè durant el curs 2021-22 es consolidi com una eina de suport en la implicació del pare en la relació família-escola.