IV lliga de debat 2018

Dijous 15 de novembre es va realitzar la final de la “IV edició de la lliga de debat”.

Va ser el punt i final a la feina feta en el transcurs de quatre intenses setmanes a càrrec de formadors de la Universitat Pompeu Fabra i docents de la nostra escola. Vint-i-quatre alumnes distribuïts en sis equips van participar a la fase de grups, argumentant a favor i en contra sobre si “els diners fan la felicitat?”.

Després d’unes disputades  semifinals , els equips “Elegant six” i “Tempus est” van arribar a la gran final.

El jurat d’honor d’enguany va estar format per la Lídia Heredia, directora i presentadora del programa Els matins de TV3, la Mariola Dinarés, directora i presentadora del programa Popap de Catalunya Ràdio, Marcel Mauri, vicepresident d’Òmnium Cultural i Carles Aulés, formador de les lligues de debat de la UPF.

Els membres del jurat ho van tenir complicat per a decidir l’equip guanyador. Finalment, per un estret marge de vots, Elegant Six es va coronar com a guanyador d’aquesta edició.

Ara bé, tal i com es va anar comentar en el transcurs de la final, els 24 participants són guanyadors, han viscut una de les experiències més intenses de la nostra escola. Tothom (capitans, mestres i alumnes) destaquen els vincles positius que aporta aquesta activitat, a banda de la formació rebuda en l’art de l’oratòria.

Lliçó inaugural 2018

El passat 5 de novembre vam celebrar al teatre, la lliçó inaugural d’enguany. L’actuació del grup de rumba fusió “La séptima trastada“, la conferència del Francesc Miralles “la gestió de les emocions en un entorn negatiu” i els testimonis d’ex alumnes de l’escola, van configurar un matí emocionant i enriquidor per a tots nosaltres.

POPAP CATALUNYA RADIO: Internet ha d’entrar a la presó?

El passat mes de juny vam tenir la sort de poder participar en una taula rodona amb la Mariola Dinarès, locutora del programa Popap de Catalunya Ràdio.

A la taula rodona van participar dos alumnes que han viscut la desconnexió de les noves tecnologies perquè fa poc que han entrat a presó i dos alumnes que han après a utilitzar les noves tecnologies a la nostra escola i van explicar la seva experiència amb les TIC i xarxes socials. També van participar dos mestres de COMPETIC i el director i vam tenir l’oportunitat d’explicar com ensenyem informàtica al nostre centre.

El programa es va emetre el passat dimecres 27 de juny i us convidem a escoltar el podcast a través del següent enllaç:Internet ha d’entrar a la presó?

Festa Fi de Curs 2018

El dia 21 a la tarda vam celebrar el comiat del curs escolar 2017-18. Vam celebrar una festa plena de moments:

• Fent entrega de diplomes i diferents premis als alumnes que han assolit el Graduat en Educació Secundària, el millor lector de l’any, els guanyadors de la “V Cursa Vicat”, …
  • Premiant al personatge VICAT de l’any, escollit pels nostres alumnes: Oriol Mitjà. L’investigador mèdic que intenta erradicar definitivament la malaltia tropical del Pian.
  • Agraint la tasca dels voluntaris i voluntàries que amb la seva dedicació ens acompanyen en l’aprenentatge i fan possible una atenció més individualitzada dels alumnes.

Vam acomiadar-nos amb una cloenda plena de jocs entre els alumnes del públic: rastreator (piràmide de gots), 1,2,3, responda otra vez (mític programa), “el precio justo”, el joc de les cadires….

Ens acomiadem fins el curs vinent recordant-vos la frase amb la que vam clausurar la cloenda: “No hi ha cap inversió més segura i rendible que envoltar-nos de persones que ens estimen tal com son”.

V Cursa popular Víctor Català

El passat 21 de juny es va disputar la V edició de la cursa popular de l’escola. Van participar 34 alumnes que van completar els 5 km de recorregut amb molt d’esforç i calor.

Agraïr especialment als participants i al centre penitenciari per facilitar la celebració d’aquesta cursa .

Felicitar al Mustapha per la seva victòria.

Astronomia

El passat 19 de juny vam celebrar una activitat de fidelització amb l’Observació de la Lluna i el Sol.

Gràcies a l’equip de la Universitat de Barcelona els nostres alumnes van poder conèixer més aspectes sobre el Sol i la seva activitat (taques, aurores boreals…) i la Lluna (fases, investigacions…). També vam aprendre a muntar els telescopis i finalment, observar la lluna i el Sol.

Poemes cantats

El grup de Català 3 de l’escola ens van fer un recital i cantata de poemes juntament amb la col·laboració d’un grup de cantaires de l’Orfeó Català.

Va ser un gran espectacle. Gràcies a tots per compartir-ho amb la resta d’alumnes de l’escola.

Agraïments de Marta Romagosa

Fa un any, la Marta Romagosa ens va visitar en el marc de les IX Lectures interculturals de l’escola. Avui, al seu nou llibre, se’n recorda dels nostres alumnes. Gràcies Marta, en nom de tots ells.

IX Lectures interculturals: Luisa Picado

Luisa Picado, va néixer a Las Lanchuelas, a la província de Càceres. Animadora Sociocultural de professió, la seva vida, sempre ha estat lligada al món de la literatura. Durant la seva infància mai va deixar d’escriure relats curts per pura diversió, però no seria fins a l’any 2001 quan va decidir inscriure’s al certamen “Memòria de Dona”, organitzat per la Diputació de Barcelona amb el seu relat Ultreya, sent una de les obres premiades. A l’any següent amb el seu relat Dues vides, va guanyar el guardó especial al tema tractat. Aquests premis li van donar el valor necessari per escriure la seva primera novel•la “María, la frontera i elcamí”, seguida de “Camino Negro”.