EL CSIC VISITA LA NOSTRA ESCOLA per “El Presoner del cel”

El passat dimarts 23 de gener el CFA Salvador Dalí va rebre la visita de tres professionals del Consell Superior d’Investigacions Científiques (CSIC).

Van oferir una exposició sobre l’evolució humana en la què tots els alumnes dels ensenyaments de GES i FI van experimentar una activitat en la qual van descobrir, entre moltes altres coses, que tots els éssers humans procedeixen de l’Àfrica.

També van mostrar algunes migracions de tots els antecessors dels humans: els Australopitecs, l’Homo Habilis, l’Homo Erectus, l’Homo Neandertal… fins a la nostra espècie, que és l’Homo Sapiens o el Cromanyó. Van explicar com caçaven, van trencar alguns tòpics i també van ensenyar com pintaven a les coves. Per exemple, ens van il·lustrar amb les pintures rupestres d’Altamira (Cantàbria).

També van relatar com investiguen a partir de les restes que troben excavant, atès que les civilitzacions antigues estan per sota nostre. És com si fossin capes sota la terra; a més profunditat trobarem civilitzacions més antigues. Aquests estudis es basen en les restes que deixaven els éssers humans (adorns, anàfores, gerres, etc.), però fonamentalment es basaven en los fòssils dels ossos, ja que amb las noves tecnologies es pot esbrinar quants anys tenen.

Tant  l’alumnat com el professorat vam quedar molt satisfets d’aquesta visita.

Jo mateix els hi vaig preguntar si tornarien, i van afirmar que estarien encantats de fer una altra visita amb una exposició que aprofundís més en la prehistòria. Potser arribarà aviat.

El Presoner del cel, periodista independent del CFA Salvador Dalí. Alumne de GES 2.