Sant Jordi es viu al carrer

L’alumnat de CFI 1.2 ha volgut viure la Diada de Sant Jordi a peu de plaça. Per aquest motiu, aquesta passada Diada ens vam desplaçar fins al centre de la ciutat per tal de visitar les parades de llibres i roses, per tal de conèixer de primera mà aquesta tradició.
En arribar als peus del campanar, el professor va explicar la llegenda de Sant Jordi, molts alumnes dels quals ja la coneixien a través dels seus fills. Però, vam anar més enllà, explicant l’origen de la tradició de regalar una rosa, que data del segle XV, com especialment, l’origen de la festa actual dedicada al llibre, que s’inicia a la segona dècada del segle XX. I, que a la nostra ciutat té especial interès la figura del quiosquer Josep Maria Gort i el llibreter Isidre Fonts, que van recuperar la festa durant la dictadura.
A través d’un recorregut pels diferents carrers i places on se podien trobar les diverses parades, vam aprofitar per donar a conèixer a l’alumnat el ric teixit associatiu de la ciutat: AMPAs, associacions de veïns, agrupaments escolta, entitats culturals… així com també, les floristeries i llibreries que es trobaven instal·lades a la plaça del Mercadal.
Un capítol a part mereixen les entitats de la cultura popular. Al peu del campanar ja vam poder conèixer a la Víbria i a la Cucafera. I al llarg del recorregut, vam veure el Drac, el Pere i el Llop, el Bou… a més, en aturar-nos a la parada dels Xiquets de Reus, ens van obsequiar amb el darrer exemplar de la revista de la colla castellera de la ciutat.
L’alumnat va gaudir molt de la visita i tothom va marxar amb una rosa a la mà, tot seguint la tradició.