Referència històrica de la institució

El curs 1981-82, el Departament d’Ensenyament treu a concurs públic dues places per a mestres d’adults interins al C.P. Prat de la Riba. Aquest podria ser el principi de la història del CFA Reus, però no és així. Abans del fet mencionat anteriorment, alguns dels mestres que actualment formen la plantilla d’aquest centre ja estaven compromesos en aquesta tasca.

L’equip de mestres aquell curs queda amb molts pocs canvis ja que la resta de mestres van ser contractats per l’Ajuntament.

Aquell curs es fan classes a diferents punts de Reus per tal de possibilitar l’accés a les escoles d’adults al major nombre d’usuaris possible.

El curs 1982-83  s’amplia la plantilla amb tres mestres interins més i s’obren aules als C.P. Marià Fortuny i C.P. General Prim.

Amb  les tres aules situades en llocs estratègics de la ciutat i amb actuacions puntuals a barris i centres cívics, s’articula una xarxa que dóna resposta a les necessitats de la ciutat de Reus.

Al començar el curs 1985-86,  es canvia l’aula del C.P.  General Prim al C.P. Pompeu Fabra, ja que l’espai físic on s’imparteixen les classes del C.P. Prat de la Riba es trasllada a l’avinguda dels Països Catalans  (lloc conegut com “Fruits Secs”) i quedaven dos espais molt propers.

El gener de l’any 1989, al igual que la resta d’aules d’adults dels col·legis públics, les aules d’adults de Reus passen a dependre del Departament de Benestar Social.

En aquest moment es produeixen petits canvis en els noms:

L’aula del C.P. Pompeu Fabra passa a anomenar-se Aula d’Adults Carrer Sardà; la del C.P. Marià Fortuny, Aula d’Adults Barri Fortuny, i la del C.P. Prat de la Riba, Aula d’adults de Fruits Secs.

Fins aquest moment els ensenyaments impartits eren: alfabetització, certificat i graduat escolar. El curs 1989-90 s’incorporen les classes de preparació per a la prova per a l’obtenció del títol de  formació professional de primer grau per a majors de 18 anys, tant a les aules del Barri Fortuny com a les de Fruits Secs.

El mes de juny de 1990  s’acaba el “PLA DE FORMACIÓ D’ADULTS DE REUS”, en el que entre molts canvis s’estableix que les matèries de Naturals, Socials i Idioma es cursaran per mòduls i les de Català, Castellà i Matemàtiques  es divideixen en dos nivells, el de pregraduat i el de graduat.

Aquest pla és revisat de nou el curs 1992-93 i com a conseqüència  al curs següent es treballa en equips de 3 persones ( 2 mestres del departament de Benestar Social i un de l’Ajuntament )  i ubicats en llocs diferents. Es tanquen les aules del Carrer Sardà i de Fruits Secs.

Al Mas Carandell, nova ubicació d’algunes aules d’adults, s’ofereixen les classes de matí (9 a 2) i de tarda (3 a 8) i a les aules del Barri Fortuny les classes de tarda-vespre (5 a 10). A més d’aquests equips n’hi ha un altre (format majoritàriament per mestres de l’ajuntament) que treballa en  cursos d’alfabetització i certificat desplaçant-se a molts centres cívics de la ciutat.

El curs 1995-96 l’equip de mestres del Barri Fortuny canvia de local i va al C. Cívic “Mas Abelló”, situat al barri on ens trobem actualment. També va als mateixos locals l’equip que feia les classes de tarda.

El següent curs (96-97) es produeix una separació total dels equips de mestres,  per un costat els mestres de l’ajuntament, que continuen la seva tasca al Mas Carandell, i per l’altre els mestres que depenem del Departament de  Benestar Social que, ja tots junts, impartim les classes al C. Cívic “Mas Abelló”, on  es continua treballant en franges horàries i en equips, un al matí i un altre de tarda-vespre.

El curs 1997-98  ens traslladem al Centre Cívic  “Mas Pellicer”, i passem a anomenar-nos CFA Mas Pellicer.

Finalment, el curs 2016-2017 ens traslladem al Barri Fortuny, a l’edifici que fou parvulari del col·legi Marià Fortuny, al carrer d’Astorga, 21. És aquest curs, i amb motiu del trasllat, que canviem de nom a CFA Reus.

Per tot això, podem constatar que si bé el centre d’adults “CFA REUS” és una creació molt recent, la seva història és molt més llarga ja que s’ha format amb la fusió de tres aules: “Marià Fortuny” i “Prat de la Riba”, que l’any 1989 al quedar adscrites al departament de Benestar Social ja  portaven 8 anys de funcionament, i l’aula de “Pompeu Fabra” que en portava 7.