Diagnosi

Per poder planificar una estratègia de centre és imprescindible ser conscients d’en quin punt es troba el centre. A partir d’indicadors que el centre ja té recollits o d’indicadors nous que creï, cal identificar les fortaleses i les debilitats del centre amb relació a l’assoliment de les
competències digitals.
En aquesta fase es tracta de recopilar informació detallada sobre les competències digitals al centre en els tres eixos del PEDC: alumnat, docents i centre.
Eines com enquestes, entrevistes i observacions poden ser molt útils per poder recollir tota la informació necessària per poder-ne fer una bona diagnosi. En definitiva, cal determinar la maduresa digital del centre.
Aspectes com l’avaluació de les competències digitals, la inclusió, l’impuls de les vocacions STEAM especialment entre les alumnes o l’equitat digital seran temes que caldrà plantejar-se en aquesta fase de diagnosi.
Un cop recollida la informació, cal fer-ne una bona anàlisi per detectar àmbits forts del centre que caldrà mantenir i potenciar, i àmbits més febles a partir dels quals caldrà planificar accions per millorar-los.