Llengua Catalana

• Durada
  • Organització
  • Currículum
  • Avaluació, promoció de curs i/o obtenció de certificació
  • Horaris del curs 2023-2024

DESCRIPCIÓ:

Aquests estudis tenen com a objectiu que les persones adultes assoleixin un grau de competència mínima per a comunicar-se en llengua catalana i s’imparteixen en tres nivells: llengua catalana nivell 1, 2 i 3, que corresponen als nivells A1, A2 i B1 del MECR (Marc europeu comú de referència per a les llengües).

Els estudis de llengua occitana, denominada aranès a l’Aran, comparteixen els mateixos objectius i nivells.

En els tres nivells es treballen les habilitats de comprensió i expressió oral i escrita que permeten fer front a la major part de situacions lingüístiques de la vida quotidiana.

Vegeu el currículum d’aquests estudis.

ACCÉS:

Poden accedir a aquests estudis totes les persones que tenen més de 18 anys o bé els compleixen durant l’any natural en què inicien la formació.

Quan hi ha un motiu justificat, també hi poden accedir les persones més grans de 16 anys o que els compleixen durant l’any natural en què inicien la formació.

TRÀMITS:

Per cursar aquests estudis cal formalitzar la matrícula d’acord amb els criteris fixats pel Departament d’Educació.

Aquest estudi és gratuït en els centres dependents del Departament d’Educació. Per a la resta de centres, consulteu l’import corresponent.

CONTINUÏTAT:

Podeu trobar més informació sobre l’aprenentatge de llengua catalana a  Aprendre català.

NIVELLS:

A la nostra escola oferim el nivell de Català 1.

DURADA:

El curs té una durada de 105 hores.

ORGANITZACIÓ:

S’ha de dur a terme una avaluació inicial que determini els coneixements i les habilitats prèvies de l’alumne o l’alumna per tal de determinar en quin nivell ha d’iniciar l’aprenentatge, preferentment durant el període de preinscripció.

El curs CATALÀ  comença a finals de setembre i acaba al juny.

CURRÍCULUM:

• Resolució de 10 de maig de 2013, per la qual s’estableixen els currículums dels ensenyaments corresponents a llengua catalana i castellana, llengua occitana, denominada aranès a l’Aran, i a les llengües estrangeres, d’aplicació als centres de formació d’adults que depenen del Departament d’Ensenyament.

AVALUACIÓ, PROMOCIÓ I OBTENCIÓ DE CERTIFICAT:

L’avaluació és continua.

Per expressar els resultats de l’avaluació en finalitzar cada nivell s’utilitzaran les qualificacions d’apte i no apte.

Els i les alumnes que hagin assolit els objectius d’aquest cicle obtindran el certificat A1 dins del Marc europeu de les llengües.

HORARIS DEL CURS 2023-2024