El Centre

El Centre de Formació d’Adults de Cornellà de Llobregat (CFA Cornellà) és un centre públic que depèn del Departament d’Educació de la Generalitat i compta amb la col·laboració i suport de l’Ajuntament de Cornellà.

Ens definim com un centre plural on es fomenta la solidaritat, la coeducació i les actituds i normes que caracteritzen una societat democràtica com la nostra.

Entenem l’escola com una comunitat viva d’educadors i educands i és la nostra tasca que els alumnes rebin una formació que els sigui útil, tant en el seu desenvolupament com a persones, com en el seu futur acadèmic i/o professional.

L’escola es regeix pels principis rectors que marca l’article 2 de la LEC (Llei d’Educació 12/2009, de 10 de juliol):

• El respecte dels drets i els deures que es deriven de la Constitució, l’Estatut i la resta de la legislació vigent.

• La transmissió i la consolidació dels valors propis d’una societat democràtica: la llibertat personal, la responsabilitat, la solidaritat, el respecte i la igualtat.

• La universalitat i l’equitat com a garantia d’igualtat d’oportunitats i la integració de tots els col·lectius, basada en la coresponsabilitat de tots els centres sostinguts amb fons públics.

• El respecte de la llibertat d’ensenyament, la llibertat de creació de centres, la llibertat d’elecció de centres públics o altres centres que els creats pels poders públics, la llibertat de càtedra del professorat i la llibertat de consciència dels alumnes.

• El pluralisme.

• La inclusió escolar i la cohesió social.

• La qualitat de l’educació, que possibilita l’assoliment de les competències bàsiques i la consecució de l’excel·lència, en un context d’equitat.

• El conreu del coneixement de Catalunya i l’arrelament dels alumnes al país, i el respecte a la convivència.

• El respecte i el coneixement del propi cos.

• El foment de la pau i el respecte dels drets humans.

• El respecte i la preservació del medi ambient i el gaudi respectuós i responsable dels recursos naturals i del paisatge.

• El foment de l’emprenedoria.

• La coeducació i el foment de la igualtat real i efectiva entre dones i homes.

• L’afavoriment de l’educació més enllà de l’escola.

• L’educació al llarg de la vida.

• El respecte del dret de les persones a tenir la religió i moral que vagi d’acord amb llurs conviccions.

• L’exclusió de qualsevol mena de proselitisme o adoctrinament.

El CFA Cornellà de Llobregat fomenta una educació que respecta la identitat cultural de les minories i denuncia obertament tota manifestació xenòfoba o discriminació per raons d’ètnia, nacionalitat, cultura, gènere i religió.

El centre promou l’ús de la llengua catalana, que és la llengua vehicular  i de  referència lingüística en tots els àmbits d’aprenentatge; a més, afavoreix la integració de les persones nouvingudes i la cohesió social.

El CFA Cornellà de Llobregat defensa i treballa per l’educació permanent de les persones adultes, afavorint l’aprenentatge més enllà de l’escola i al llarg de la vida. Aquest és un procés d’aprenentatge on la persona és agent de la seva pròpia educació mitjançant la interacció de les seves accions i de la seva reflexió i garanteix el total desenvolupament de l’individu.

Considerem que les persones adultes tenen dret a rebre una atenció singular i individualitzada en els processos formatius, respectant els ritmes i temps d’aprenentatge, i a disposar d’un assessorament i orientació adequats.

L’oferta d’accions educatives i formatives programades té en compte l’especificitat de les persones adultes, garantint la seva intervenció en el disseny del propi procés formatiu i contempla uns horaris diferents, flexibles i adequats que fan possible la participació de les persones adultes en el seu procés educatiu.

Aquests factors els considerem indispensables per al creixement integral de les persones i per garantir la igualtat d’oportunitats.