LA FUNDACIÓ ARRELS ENS APROPA A LA REALITAT DE LES PERSONES SENSE LLAR

Una quarantena d’alumnes de GES 1 i GES 2 del centre han participat aquesta setmana en dues xerrades de la Fundació Arrels (https://www.arrelsfundacio.org/). La Chelo i el Quim, voluntaris de la Fundació, ens han apropat a la realitat de les persones sense llar a les quals dona suport Arrels, una entitat nascuda fa més de 35 anys i referent a Barcelona en l’orientació, l’acompanyament, el suport i la sensibilització envers el sensellarisme.

L’activitat ha estat el colofó de la lectura del llibre Els crims de la taula periòdica que han treballat els grups de GES2 a català, al llarg del segon trimestre, un projecte emmarcat en el concurs El gust per la lectura i que els ha dut a crear un programa de ràdio vinculat també a temàtiques al voltant de l’aporofòbia, la pobresa, el racisme o el sensellarisme.

Les sessions amb els voluntaris d’Arrels han permès conèixer de primera mà l’entitat de la nostra ciutat, la seva feina, la tasca del voluntariat, els seus espais de referència per a persones en situacions de vulnerabilitat i sense sostre i fer visible una situació a la qual, sovint, esquivem la mirada. La lectura del llibre, el projecte radiofònic i les inquietuds i coneixements de l’alumnat han fet de les xerrades espais de participació, conversa i debat.