Graduat en educació secundaria per adults (GESO)

• El Graduat en Educació Secundària per adults s’estructura en dos nivells, GES1 i GES2. El títol en GES és equivalent a l’ESO i acredita per a continuar estudis posteriors en Cicles de Grau Mitjà.
  • A la nostra escola tenim horaris de matí i de tarda-vespre tant de GES1 com de GES2.
  • El GES s’estructura en tres àmbits acadèmics:
    • Àmbit de la Comunicació: S’estudia Llengua Catalana, LLengua Castellana i Llengua Anglesa
    • Àmbit de les Ciències Socials: S’estudia Ciències Socials.
    • Àmbit Científic Tecnològic: S’estudia Matemàtiques, Ciències Naturals i Tecnologia
  • Cada àmbit està format per diferents mòduls o assignatures trimestrals, de manera que en el total dels dos cursos de GES, l’alumne ha de superar 34 mòduls trimestrals. Aquesta distribució trimestral permet adaptar l’horari en funció de les necessitats de cada estudiant.
  • La nostra escola és pionera en un sistema d’acreditació de competència digital. A tots els cursos de GES hi ha classes d’informàtica dintre de l’horari, de manera que quan un alumne acaba el GES també queda acreditat amb el títol oficial ACTIC MITJÀ.
  • En principi, la durada del GES és de dos anys. Ara bé, quan l’alumne arriba a l’escola fa una prova de nivell que permet ubicar-lo en el curs més adient i fins i tot acreditar o convalidar determinades assignatures.
  • La metodologia de l’ensenyament a la nostra escola pretenem que sigui eminentment competencial, partint de situacions properes a l’estudiant i amb activitats d’aprenentatge que li permetin donar sentit a allò que estudia. Partim sempre del currículum, però atenem a les necessitats i als interessos que puguin sorgir a l’aula. Volem fugir d’un ensenyament tradicional que faci servir el llibre de text com a referència.
  • Per a facilitar el seguiment de les matèries, l’escola disposa d’un Aula Virtual on el material i recursos que es fan servir a les assignatures pot ser consultat i descarregat des de qualsevol lloc.
  • L’avaluació és contínua, valorant de manera molt especial l’assistència, la participació activa i la implicació, la realització de tasques d’aprenentatge i la realització de proves escrites.
  • Per obtenir el títol en GES cal haver aprovat tots els mòduls que formen l’etapa.