Llengua francesa

NIVELL

Aquest curs de francès contempla dos nivells d’aprenentatge diferents, per tant, va adreçat a totes aquelles persones sense coneixements previs d’aquesta llengua, o bé, a aquelles persones que tenen una noció molt bàsica i elemental d’aquest idioma.

DURADA I HORARIS

El curs té una durada de nou mesos: s’inicia al setembre i finalitza al juny. Durant aquest curs 2019-2020 els horaris del curs de francès són dilluns i divendres de 10:15h a 12:15h.

OBJECTIUS I CONTINGUTS CURRICULARS

Durant el curs es treballaran diversos continguts lèxics i gramaticals, sempre partint des de l’inici, tenint en compte que els alumnes no tenen coneixements previs de la llengua. L’objectiu principal del curs és adquirir unes nocions bàsiques de francès per tal de poder comunicar-se mínimament en aquesta llengua. Així doncs, durant el curs s’aprendrà diferent vocabulari (els colors, la roba, els aliments, les professions, els animals, etc.), els verbs (être et avoir, présent, passé composé…), qüestions gramaticals com per exemple l’interrogació, la negació, ús correcte dels articles… També es treballaran aspectes fonètics com per exemple la correlació dels sons vocàlics (en francés “au” es pronuncia “o”, “ou” es pronuncia “u”), etc.

RECURSOS

Per tal de facilitat l’aprenentatge dels nostres alumnes disposem d’un blog on publiquem dia a dia els continguts treballats a classe. A través d’aquest blog podem també practicar a casa el que es fa a l’aula. També trobarem al blog diferents recursos com diccionaris, traductors, etc., un link directe al cançoner del curs (ja que durant el curs també aprendrem coses a través de cançons francòfones), i moltes altres coses més.

Podeu accedir al blog del curs fent clic aquí.

AVALUACIÓ

Es faran tres proves durant el curs, una al final de cada trimestre. Amb aquestes tres proves s’avaluaran les diferents habilitats implicades en l’aprenentatge d’una llengua: comprensió oral, comprensió escrita, expressió oral i expressió escrita. Aquestes proves tindran un valor del 50% de la nota. El 50% restant s’obtindrà del treball i participació diari (deures, participació activa durant les classes, produccions i treballs que es facin durant el curs…)

OBTENCIÓ DE CERTIFICATS

Segons el marc europeu comú de referència (MECR), els alumnes que finalitzin el curs satisfactòriament disposaran d’un certificat equivalent al nivell A1.