Xerrada sobre ciberseguretat a càrrec del cos dels Mossos d’Esquadra

Xerrada sobre ciberseguretat a càrrec del cos dels Mossos d’Esquadra al CFA Berguedà

L’Albert, membre del cos dels Mossos d’Esquadra ens va fer una xerrada el passat  21 de desembre, on hi van participar els alumnes de Competic 1 i Competic 2, que havien estat treballant els continguts de ciberseguretat i bons hàbits a les xarxes durant el 1r trimestre. La xerrada va començar per parlar sobre quins són els bons costums digitals i la necessitat de protegir-nos també a internet. En una societat on la distopia de les xarxes socials, l’exposició a aquestes per part del consumidor, sovint sense massa precaucions, i la nostra presència digital no passa desapercebuda per multitud d’oportunistes malintencionats que miren de minvar la nostra seguretat personal o econòmica en estafes, robatoris i maldecaps, que sovint poden acabar amb conseqüències psicològiques negatives pel consumidor. Cal recordar que l’ús o l’addicció a les tecnologies digitals, ens haurien de tenir en alerta permanent. Així mateix, ens ha parlat de les conseqüències en l’àmbit legal i dels drets que hauríem de protegir alhora de fer ús de les xarxes socials i en general en l’ús digital de compres i cessió de dades personals. Recordar que la denúncia en cas d’estafa i sospita d’un ús inadequat de les nostres dades o del nostre capital digital és necessària per què el cos de Mossos d’Esquadra –especialitzat en ciberseguretat– pugui aplicar les accions necessàries i procurar així per la seguretat i bé de la ciutadania.

La xerrada va tenir una molt bona acollida per part de l’alumnat, van realitzar preguntes molt interessants i van comentar situacions en que s’havien trobat.