Setmana de la Ciència al CFA Berguedà

Experiència de descoberta del cosmos, a càrrec del biòleg ambiental i divulgador Salvador Puigmartí

Aquest 17 de novembre hem organitzat una sessió d’astronomia molt interessant al CFA Berguedà. En Salvador Puigmartí, del Centre Astronòmic Pedraforca, ens ha fet descobrir una mica més l’univers i ens n’ha desvetllat alguns dels seus secrets. A través d’imatges projectades en una cúpula, els nostres alumnes han pogut observar planetes, estrelles, constel·lacions i galàxies, mentre  en Salvador ens acompanyava en aquest viatge fascinant a través de les seves explicacions i responent a algunes preguntes i dubtes que anaven sorgint. Hem pogut aprendre algunes coses pràctiques, com ara distingir algunes constel·lacions (Ossa Major, Ossa Menor, Cassiopea…), identificar l’estrella Polar, a distingir un planeta d’una estrella a través de l’observació directa… Finalment, ja a l’exterior, amb un telescopi hem pogut observar la Lluna, Júpiter i Saturn i els seus anells. Des de temps ancestrals, l’observació de l’univers sempre ens ha despertat moltes preguntes: «estem sols a l’Univers?», «com s’explica un forat negre?», «com es va formar l’univers?». Algunes d’aquestes qüestions han anat sorgint durant una sessió que ha despertat interès i curiositat entre el nostre alumnat.

1. Oumar Camara

És una disciplina científica d’estudi fora de la Terra (Ciències de l’Univers), amb aquestes diferents branques: astronomia, astrofísica i cosmologia seguida dels sistemes planetaris i la seva evolució.
    Malauradament no he seguit tots els continguts, però puc donar fe de la importància participativa d’un curs científic així.
    Gràcies a tot el col·lectiu .

2. Oumar Camara