Accés a la universitat per a majors de 25 anys

A la universitat per a majors de 25 anys

DESCRIPCIÓ DE L’ENSENYAMENT

Aquests estudis preparen les persones més grans de 25 anys per a les proves d’accés a la universitat en les branques d’Humanitats i Ciències Socials i Jurídiques. Igualment serveix per preparar la prova per majors de 45 anys en qualsevol branca donat que es cursen les matèries comunes i un cop aprovades aquestes l’entrada a la Universitat, depèn d’una entrevista  per acreditar uns coneixements mínims del grau que es vol cursar.

PLA D’ESTUDIS

Els ensenyaments per a la preparació de les proves d’accés a la Universitat per a majors de 25 anys tenen com a continguts:

Matèries de la fase general
    • Comentari de text
    • Llengua catalana
    • Llengua castellana
    • Llengua estrangera (anglès)

Els exercicis de comentari de text, llengua catalana i llengua castellana són comuns a les proves per a més grans de 25 anys i les proves per a més grans de 45 anys.

Matèries de la fase específica se les ha de preparar l’alumnat pel seu compte.
  • Fase específica té com a finalitat valorar les teves habilitats, capacitats i aptituds per seguir i superar estudis vinculats a cadascuna de les branques de coneixement al voltant de les quals s’organitzen els títols universitaris oficials de grau.

Està estructurada en cinc opcions vinculades amb les cinc branques de coneixement en què s’articulen els títols universitaris oficials de grau:

A. Arts i humanitats
B. Ciències
C. Ciències de la salut
D. Ciències socials i jurídiques
E. Enginyeria i arquitectura

Has d’escollir una de les cinc opcions.

Aquesta fase consta de dos exàmens corresponents a matèries vinculades a l’opció d’accés triada.

En funció de l’opció triada, tindràs preferència per accedir als estudis universitaris vinculats a aquella opció. Cal tenir present que tindran prioritat d’accés els estudiants examinats a Catalunya amb opció concordant, després els estudiants examinats a fora de Catalunya amb opció concordant i finalment, si encara queden vacants s’assignaran als estudiants amb opció no concordant, independentment si s’han examinat a Catalunya o fora de Catalunya.

Pots consultar a quina branca de coneixement corresponen els diferents títols universitaris oficials de grau al cercador de graus i màsters universitaris.

Opcions d’accés Matèries
A) Arts i humanitats Filosofia

Història contemporània

Història de l’art

B) Ciències Biologia

C) Ciències de la salut Biologia

D) Ciències socials i jurídiques Economia de l’empresa

Història contemporània

E) Enginyeria i arquitectura Dibuix tècnic

Economia de l’empresa

Química

Si t’examines de dues matèries que siguin coincidents en diferents opcions d’accés, t’hauràs examinat de més d’una opció i, per tant, tindràs preferència d’accés a tots els estudis universitaris vinculats a aquestes opcions d’accés. Per exemple, si t’examines de física i matemàtiques tindràs preferència d’accés a tots els estudis universitaris vinculats a les opcions B, C i E.

Proves d’accés

Les proves d’accés es convoquen una vegada a l’any. Cada candidat disposa d’un nombre il·limitat de convocatòries per superar-les. Una vegada superada la prova d’accés, els candidats podran presentar-se de nou en convocatòries posteriors per millorar la qualificació.

La prova d’accés a la universitat per a més grans de 25 anys, un cop superada, té validesa indefinida.

Els candidats que vulguin fer les proves d’accés per a més grans de 25 anys a qualsevol de les set universitats publiques de Catalunya, a la Universitat de Vic o a la Universitat Oberta de Catalunya han de formalitzar la matrícula de les proves telemàticament al  portal d’accés a la universitat dins del termini fixat.

CONTINUÏTAT

Les proves de més 25 anys un cop superades equivalen, que no convaliden, al Batxillerat; serveixen, per tant, per accedir a cicles formatius de grau superior de les mateixes famílies per les quals s’ha superat la prova (amb una nota mitjana de  5 donat que és una convalidació), per presentar-se a oposicions on es demana el batxillerat i per tots aquells estudis en què es demani el primer nivell d’estudis post-obligatoris.

Si algun alumne vol cursar graus universitaris artístics ( Música, Dansa, Pintura, Teatre) ha de fer la prova completa de més de 45 i les proves especifiques de l’Escola de la seva especialitat.

Trobaràs tota la informació i calendari de la prova aquí.