Participem en el servei SOAC de la ciutat

Balaguer s’ha adherit al Servei d’Orientació d’Àmbit Comunitari (SOAC), que pretén orientar i acompanyar l’alumnat i les seves famílies en el procés de trajectòries personals d’èxit educatiu, professional i personal i contribuir a reduir l’absentisme i l’abandonament escolar prematur.

El SOAC treballa sota l’objectiu general del Pla Educatiu d’Entorn per contribuir a la millora de les condicions d’escolarització i a l’èxit escolar i educatiu.

Des del SOAC es treballen força objectius i des de l’Escola d’Adults s’intenta col·laborar dins l’àmbit dels alumnes que comprenen les edats dels 16 als 20 anys per evitar l’abandonament escolar en aquestes edats:

• Millorar les expectatives d’èxit educatiu d’aquells/es joves que un cop acabada l’etapa obligatòria no s’han graduat o es troben en risc d’abandonament.
  • Facilitar la construcció d’itineraris educatius personalitzats que connectin els aprenentatges formals i no formals.
  • Contribuir a reduir la segregació escolar i minimitzar els seus riscos.
  • Contribuir a reduir l’absentisme i l’abandonament escolar prematur.
  • Col·laboració a la detecció precoç de les necessitats educatives i les situacions de risc i vulnerabilitat.
  • Promoure una base cultural a tots aquells alumnes menors de 20 anys.

Actualment, es troba en la fase de concreció dels objectius específics del Pla d’Orientació de l’Àmbit Comunitari, per definir amb tots els agents implicats les diferents actuacions per dur a terme.