Orientació acadèmica virtual per escollir els estudis postobligatoris

Bon dia,

Comecem al dia amb You are not alone, de Michael Jackson

El departament d’Educació impulsa un projecte d’informació i orientació acadèmica virtual per ajudar els alumnes en la tria dels ensenyaments postobligatoris.

Avui es posa en marxa la iniciativa “Al teu costat en la tria educativa” al web del Departament amb l’objectiu d’ajudar alumnes i famílies a triar les diferents ofertes d’ensenyaments postobligatoris i els itineraris educatius, especialment en els casos de canvis d’etapes.

La informació s’obtenia habitualment a través de l’assessorament de professors i orientadors als centres i esdeveniments com el Saló de l’Ensenyament i d’altres fires que enguany no s’han fet pel coronavirus.

Amb la posada en marxa d’aquest projecte, disposem d’una nova forma de comunicació. El servei és complementari a la tasca que ja és fa des dels centres educatius i vol ser un servei d’orientació acadèmica personalitzada a travès d’un llenguatge i formats virtuals per a alumnes majors de 16 anys. El portal d’Educació incorporarà un nou espai amb videos animats sobre els diferents itineraris formatius, de presentació dels diferents ensenyaments amb la possibilitat de fer consultes en línia, preguntes freqüents que sorgeixen a l’hora de triar els estudis, les novetats del proper curs i dades de preinscripció i de proves.