La Transformació educativa en els centres de formació d’adults

L’educació del segle XXI requereix importants canvis i des de la Direcció General d’Innovació, Recerca i Cultura Digital s’està treballant en la planificació de la transformació dels centres de formació de persones adultes i el seu paper en el marc de l’educació al llarg de la vida.

El claustre de professors del centre està formant-se pels nous canvis educatius que s’estan produint en l’actualitat i en fa participativa a tota la comunitat educativa del centre. Per aquesta raó, dues alumnes del centre (Maria Lluïsa Carrera i Alícia Bernat) van participar aquest mes de febrer en dues sessions telemàtiques per donar a conèixer de primera mà les seves experiències i opinions sobre aquesta etapa educativa, amb l’objectiu d’obtenir informació sobre les seves necessitats i inquietuds. Estem convençuts de què escoltar la seva veu ens ajudarà a millorar el servei que oferim a la ciutadania.

Les dues sessions telemàtiques van comptar amb la participació d’alumnes, de tot Catalunya, de perfils, ensenyaments i edats diferents. Es van dinamitzar a través de l’aportació d’experiències pròpies i de preguntes obertes a on cada participant va poder aportar la seva visió. A part de les nostres alumnes, hi va prendre part alumnat de Tarragona, Vila-seca, Sant Feliu de Llobregat, Vic i
Mora d’Ebre, entre altres.