La nova normalitat ja és aquí

La nova normalitat que ens permet fer activitats presencials és una realitat des de diumenge coincidint amb el final de l’estat d’alarma. Els alumnes de les proves d’accés a Grau Mig s’examinen avui i el lliurament de distincions als dissenys finalistes de la carpeta del centre serà el proper dimarts. Tot serà amb les precaucions sanitàries necessàries.

Full d’autoresponsabilitat obligatori

Entre les poques mesures que es coneixen destaca la llibertat total de moviments a Espanya intentant recuperar la normalitat que teníem abans que ens arribés la pandèmia. El nou curs escolar engega el mes de setembre. Una de les obligacions que demanarem a tot el personal treballador i alumnat serà el full d’autoresponsabilitat. La signatura d’aquest document responsabilitza a l’autor de que no té cap símptoma ni ha estat amb contacte en els últims catorze dies amb cap persona de Covid-19. Amb aquesta signatura, la persona també es fa càrrec de prendre’s la temperatura abans de venir el centre i en cas de tenir febre no ha de venir, la mateixa condició que aquelles persones que tenen problemes respiratoris o circulatoris greus.

Mascareta obligatòria i aforament

Segons el decret aprovat pel Consell de Ministres, fins que no hi hagi una vacuna contra la Covid-19, serà obligatori l’ús de la mascareta si no es pot mantenir la distància de seguretat d’un metre i mig. A més, es preveuen multes de 100 euros per qui ho incompleixi.

En el nostre cas, les classes més grans del nostre centre, aplicant la distància del metre i mig, només tenen una capacitat de 19 alumnes. Només en els ensenyaments que superen aquesta capacitat, els alumnes tindran obligatòriament que portar mascareta. Tot i això, estem en contacte amb administracions públiques i empreses privades per poder disposar al setembre de més aules i amb més capacitat que les actuals.

Higiene

També adoptem mesures de prevenció i higiene, evitarem aglomeracions i vetllem per a una bona desinfecció. A l’entrada de cada mòdul del centre, trobareu gel desinfectant.

La Covid-19 es considera una malaltia de declaració obligatòria urgent i s’introdueix el deure d’informar quan es produeix situacions de perill per a la salut pública.

Proves PCR en poc temps

Els serveis de salut garanteixen que tots els casos sospitosos de coronavirus se’ls farà una prova de PCR o una altra de diagnòstic tan aviat com els hi sigui possible des del coneixement dels símptomes. No posem en perill la comunitat escolar del centre, la salut és el primer.