El Pla d’actuació pel proper curs preveu reprendre les classes amb les màximes garanties

El Pla d’actuació del departament d’Educació pel proper curs escolar ja ha passat el filtre del PROCICAT i el principal objectiu és buscar l’equilibri entre protecció de la salut de les persones en els centres educatius, la correcta gestió de la pandèmia i el dret de tots a una educació de qualitat.

En una societat amb grans incerteses, cal que el centre pugui treballar amb la màxima normalitat possible. Cal donar continuïtat a l’aprenentatge tal com el feien aplicant les mesures sanitàries de protecció.

 Malgrat la pandèmia, totes les persones han de tenir accés a l’educació en condicions d’equitat.

 L’aprenentatge als centres educatius ha de poder continuar amb la màxima normalitat, seguint les instruccions sanitàries, i garantint la funció social de l’educació.
 El centre ha de ser un entorn segur, amb el risc mínim assumible.
 A través de les mesures proposades, els centres educatius han d’estar en condicions de contribuir al control de l’epidèmia i a la ràpida identificació de casos i de contactes.

Mesures de prevenció personal

Distanciament físic

L’organització de l’espai de l’aula d’un grup estable ha d’assegurar, en la distribució de l’alumnat, una distància interpersonal mínima d’1 metre.

Higiene de mans

Es tracta d’una de les mesures més efectives per preservar la salut dels alumnes, així com la del personal docent i no docent.

En el cas del personal que treballa al centre, el rentat de mans s’ha de dur a terme com a mínim una vegada cada 2 hores.

Ús de mascareta

Pels alumnes no és obligatòria si s’està amb el grup de convivència dins de l’aula. Indicada fora del grup quan no es pugui mantenir la distància d’1,5 metres. Ha de ser higiènica amb compliment de la norma UNE.
Pel personal docent i no docent és recomanable en els grups estables i obligatòria per al personal quan imparteix classes a diferents grups, quan no forma part del grup de convivència estable i no es pugui mantenir la distància d’1,5 metres. Ha de ser higiènica amb compliment de la norma UNE.

En entrar al centre, els alumnes i el personal del centre han de portar la mascareta fins a la seva aula. En els passadissos i als lavabos hauran de portar mascareta si coincideixen puntualment amb altres grups estables.
El Departament d’Educació lliurarà a tots els centres de la seva titularitat, abans de l’inici de curs mascaretes higièniques per a tots els seus professionals, un estoc de mascaretes quirúrgiques per a la gestió de la detecció d’un possible cas de COVID-19 durant l’activitat al centre, un estoc de guants per a activitats concretes, gel
hidroalcohòlic i dispensadors, i un termòmetre de distància per a incorporar-lo a la farmaciola.
A més, i de manera particular, es lliurarà material complementari (pantalles de protecció facial, mampares, mascaretes amb visió de llavis, mascaretes FFP2…) per a situacions específiques.