Comencem el segon trimestre amb totes les aules obertes i novetats en el protocol

El segon trimestre escolar l’hem començat aquest dilluns amb pocs alumnes confinats. Estem a l’expectativa de com evolucionen els contagis. En cas que algun alumne s’hagi de confinar, els dies de confinament s’han reduït a set; tot i que l’alumnat que hagi estat positiu durant els últims tres mesos, estarà exempt de fer-ho i només faran quarentena els no immunitzats.

En el moment que es detecti un positiu en una aula, la Generalitat oferirà tests als alumnes. Es podrà fer el mateix dia en què es detecti el contagi o l’endemà a les farmàcies que s’adhereixin al programa.

Les últimes novetats sobre el protocol de Gestió de casos de covid-19 als centres educatius, es van publicar ahir amb la introducció de dues novetats:

• L’alumnat i professorat de tots els ensenyaments que hagin estat positius per covid-19 en els darrers tres mesos (independentment del seu estat vacunal) no s’hauran de fer TAR quan hi hagi un cas positiu al grup de convivència i podran continuar anant a l’escola amb normalitat.
  • L’alumnat i professorat que presentin​ simptomatologia compatible amb la covid-19, cal que es facin una prova diagnòstica. Aquestes persones no podran assistir al centre fins que no tinguin el resultat: si són positives s’hauran d’aïllar i si són negatives podran tornar al centre un cop hagin millorat els símptomes (en què cal haver estat 24 hores sense tenir febre)​.​​