Història

El CFA Mestre Esteve va a iniciar la seva activitat a començaments de l’any 1980 amb la finalitat de donar resposta a les necessitats de formació bàsica de les persones adultes de Sant Feliu. En aquells moments, quatre mestres es van encarregar d’organitzar i posar en marxa l’anomenada Escola d’Adults Sant Feliu de Llobregat al col·legi Nadal. Posteriorment, va passar, durant un any, a un institut, que es trobava en condicions ruïnoses. Després es va traslladar a l’antiga fàbrica Samaranch, que era una nau buida i que durant un temps es va compartir amb l’institut de formació professional.

exemple1b

A continuació, l’escola va a estar durant cinc anys en uns barracons d’una escola de primària al carrer de les Roses. Per solucionar aquesta situació i donar un emplaçament propi i definitiu a l’escola, es va habilitar l’espai on hi havia el pàrquing de l’escola Monmany i el 25 de març de 1995 es va inaugurar el Centre amb l’aula d’ Autoformació en la plaça Ferrer i Guàrdia. L’Escola de Persones Adultes s’ubica, de manera independent, als baixos del CEIP Monmany. El 2010 aquesta escola ha d’ampliar-se en una línia i es trasllada el Centre de Recursos i el Creda que es troben ocupant espais del CEIP als locals de l’escola, i que es traslladen a l’espai de l’escola d’adults, la qual traslladen, al seu torn, al segon pis de l’Aula Sant Feliu. Aquest és un centre de formació agrupat on s’hi pot trobar unaa àmplia oferta formativa de caire ocupacional, adreçada a persones majors de 16 anys. Aquest edifici està situat al barri residencial de Les Grasses, molt allunyat del centre de la ciutat, i on la majoria dels alumnes s’han de desplaçar en autobús o cotxe.