Història

La formació d’adults a Sant Vicenç dels Horts, al igual que a altres municipis,  va començar com a una demanda social en els primers anys del postfranquisme.

Van ser mestres voluntaris que enacabar la seva feina dedicaven part del seu temps par atendre a una gran demanda de persones que volien alfabetitzar-se.

A començaments de la dècada dels 80 el Departament d’Ensenyament va nomenar dues persones per fer aquestes tasques d’alfabetització i també començar els cursos de Graduat Escolar per Adults, compartint els espais amb l’escola de primària “La Vinyala”

En el cas de Sant Vicenç dels Horts també l’Ajuntament va apostar per recolzar la formació d’adults i va contractar 2 persones més com a professors/es i una auxiliar que ajudava en tasques docents i administratives.

A l’any 1984 la formació d’adults a Sant Vicenç dels Horts va fer un salt qualitatiu important, al ser habilitats per a l’ús exclusiu de formació d’adults part de l’edifici dels antics salesians. A partir d’aquest moment es comença a fer oferta educativa en torn de matí, tarda i vespre; així com a impulsar un projecte educatiu en el també va tenir un paper important la formació no reglada (tallers)

La  creixent demanda de formació va fer que a l’any 1985 el Departament d’Ensenyament incrementés la plantilla i ho tornés afer a l’any  1986.

Amb una plantilla ja consolidat de 7 persones  es van posar en funcionament ofertes post-obligatòries (Proves d’Accés a la Universitat i Proves de Maduresa de Formació Professional) sent el centre de referència de bona part de la comarca, ja que eren pocs centres els que oferien aquestes ofertes.

A l’any 2001 es va fer una reforma integral del centre, amb supressió de les barreres arquitectòniques i la instal·lació d’un ascensor.

A l’any 2003 el Departament de Benestar i Família  va incrementar la plantilla amb una plaça més. En aquests moments la plantilla estava formada per 7 professors/es de primària de la Generalitat, una professora de l’Ajuntament i una auxiliar.

A l’any   la formació d’adults torna a passar a dependre del Departament d’Educació i es va implementar el GES complert (en aquells moments eren tres nivells) assignant tres places de secundària i una auxiliar administrativa en mitja jornada, alhora que l’Ajuntament de Sant Vicenç dels Horts va deixar de posar personal administratiu i professorat al CFA Garrosa.

També en aquells moments el CFA Garrosa, a instàncies del Departament d’Educació, va haver de deixar de gestionar la formació no reglada (tallers) que fins aquell moment i durant tot el període que havien estat adscrit al Departament de Benestar i Família, formava part de la nostra oferta formativa i es va traspassar aquesta gestió a l’Associació d’Alumnes i Amics del CFA Garrosa que es va crear per a tal finalitat (entre altres).

Des del 2005 fins ara el Departament d’Ensenyament va ampliar la plantilla de secundària en una plaça més i es van reconvertir dues places de primària en secundària.