Bases del model educatiu:
La nostra escola pretén proporcionar una educació integral, d’una forma inclusiva que permeti la socialització de l’alumnat; establint una relació positiva entre els diferents membres de la comunitat educativa, respectant la diversitat, desenvolupant el coneixement i el sentit de pertinença a la nostra comunitat.
Fomentem la curiositat del nostre alumnat envers el món i les ganes d’aprendre, potenciant l’esforç, la responsabilitat, l’autonomia, la cooperació i l’aprenentatge entre iguals.
Fomentem la participació de l’alumnat en la vida diària i en les tasques col·lectives del centre.
Formem nois i noies capaços de participar de manera autònoma, crítica i responsable en la societat, tenint en compte els valors democràtics.
Objectius educatius prioritaris:
El nostre projecte educatiu potencia:
- La competència comunicativa en català, castellà i anglès.
- La competència artística: el coneixement i la comprensió de diferents manifestacions culturals i artístiques com a font d’enriquiment personal i social. La música i la dansa són presents en la vida de centre escolar.
- La competència social i ciutadana: fem que el nostre alumnat conegui el seu entorn i sigui capaç de respectar-lo i interaccionar de manera participativa i crítica.
- La competència digital: l’alumnat ha de ser competent i adquirir les destreses i habilitats necessàries per al seu domini. Han de ser capaços de gestionar el bloc de l’aula.
- La competència d’autonomia i d’iniciativa personal: l’escola fomenta els valors de convivència dins la pluralitat de l’alumnat, la conscienciació per la pertinença a l’escola, el treball cooperatiu i la participació.
Criteris d’organització pedagògica
El centre pretén atendre a tot l’alumnat de manera inclusiva. Per poder dur-ho a la pràctica s’han organitzat diferents metodologies amb dos mestres a l’aula en algunes franges horàries:
Educació Primària:
- Propostes de 1r a 5è Cicle Inicial: matemàtiques, llengües, digital i artístic.
- Treball diferenciat de llengua i matemàtiques a 6è.
- Tallers artístics de medi.
- Escacs a 4t.
- Anglès: desdoblament a 1r, 2n, 4t, 5è i 6è i a 3r treball diferenciat.
- Comissions amb participació de l’alumnat en horari lectiu.
- Projectes.
Educació Infantil:
- Espais: joc i moviment, llum i color, creatiu i artístic, joc simbòlic, construccions, natura i miniatures.
- Propostes: matemàtiques, llengua, digital, artístic.
- Tallers.
- Anglès des de I3.
- Psicomotricitat desdoblament
- L’espai del conte
- Mindfulness