Línia pedagògica

Bases del model educatiu:

La nostra escola pretén proporcionar una educació integral, d’una forma inclusiva que permeti la socialització de l’alumnat; establint una relació positiva entre els diferents membres de la comunitat educativa, respectant la diversitat, desenvolupant el coneixement i el sentit de pertinença a la nostra comunitat.

Fomentem la curiositat del nostre alumnat envers el món i les ganes d’aprendre, potenciant l’esforç, la responsabilitat, l’autonomia, la cooperació i l’aprenentatge entre iguals.

Fomentem la participació de l’alumnat en la vida diària i en les tasques col·lectives del centre.

Formem nois i noies capaços de participar de manera autònoma, crítica i responsable en la societat, tenint en compte els valors democràtics.

Objectius educatius prioritaris:

El nostre projecte educatiu potencia:

• La competència comunicativa en català, castellà i anglès.
  • La competència artística: el coneixement i la comprensió de diferents manifestacions culturals i artístiques com a font d’enriquiment personal i social. La música i la dansa són presents en la vida de centre escolar.
  • La competència social i ciutadana: fem que el nostre alumnat conegui el seu entorn i sigui capaç de respectar-lo i interaccionar de manera participativa i crítica.
  • La competència digital: l’alumnat ha de ser competent i adquirir les destreses i habilitats necessàries per al seu domini. Han de ser capaços de gestionar el bloc de l’aula.
  • La competència d’autonomia i d’iniciativa personal: l’escola fomenta els valors de convivència dins la pluralitat de l’alumnat, la conscienciació per la pertinença a l’escola, el treball cooperatiu i la participació.

Criteris d’organització pedagògica

El centre pretén atendre a tot l’alumnat de manera inclusiva. Per poder dur-ho a la pràctica s’han organitzat diferents metodologies amb dos mestres a l’aula en algunes franges horàries:

Educació Primària:

•  Propostes  de 1r a 5è Cicle Inicial: matemàtiques, llengües, digital i artístic.
  •  Treball diferenciat de llengua i matemàtiques a 6è.
  •  Tallers artístics de medi.
  •  Escacs a 4t.
  •  Anglès: desdoblament a 1r, 2n, 4t, 5è i 6è i a 3r treball diferenciat.
  •  Comissions amb participació de l’alumnat en horari lectiu.
  •  Projectes.

Educació Infantil:

• Espais: joc i moviment, llum i color, creatiu i artístic, joc simbòlic, construccions, natura i miniatures.
  • Propostes: matemàtiques, llengua, digital, artístic.
  • Tallers.
  • Anglès des de I3.