Història

L’escola Víctor Català fou fundada l’any 1970, junt amb dues escoles més, en una època d’alt creixement demogràfic a la zona.  El nostre centre té un arrelament molt gran al barri i, actualment, força ex-alumnes de l’escola hi porten els seus fills i filles i participen de les activitats de l’escola i de l’AFA.

El seu nom li ve donat pel pseudònim de l’escriptora Caterina Albert i Paradís, que va viure a l’Escala (Alt Empordà) tota la seva vida (11.09.1869 fins 27.01.1966).  Allà desenvolupà la seva obra artística: poesia, contes i novel·la, a més a més de participar en diverses publicacions i revistes del moment.

El pseudònim de Víctor Català la va protegir de les crítiques que en aquell temps suscitava el fet de ser una dona escriptora, especialment perquè representava el món rural de la seva època de manera brutal i desagradable.

Les seves obres més importants són: La infanticida, Drames Rurals i Solitud.

Encara que al principi l’escola va tenir una matrícula bastant alta, uns mil alumnes, aquesta era molt irregular entre els diferents nivells.  Als anys 80 es construí un edifici annex pels alumnes de parvulari. El curs 1991-92 es va obrir la primera aula ade P3 i a l següent curs l’altra.  L’escola ha estat funcionant amb dues línies en tots els seus nivells des de llavors, actualment amb una matrícula de 450 alumnes.