Europe CodeWeek

La Setmana de la Programació de la UE és un moviment de base que promou la creativitat, la resolució de problemes i la col·laboració a través de la programació i altres activitats tecnològiques. La idea és impulsar la visibilitat de la programació i ensenyar a joves, adults i persones majors a fer realitat les seves idees mitjançant la programació, acostar aquestes capacitats al gran públic i reunir persones motivades perquè aprenguin juntes. Aquest any es celebra del 9 al 24 d’octubre.

Compartim les idees d’aquest projecte global, ja que no només es celebra a Europa, de fet prové dels Estats Units.

“Creiem que l’educació bàsica de qualsevol persona en l’era digital ha d’incloure la comprensió de la programació i el desenvolupament de competències fonamentals relacionades amb el pensament computacional, com a capacitats de resolució de problemes, de col·laboració i analítiques.

Aprendre a programar pot capacitar als estudiants per a situar-se a l’avantguarda d’una societat competent des del punt de vista digital, per a conèixer millor el món que els envolta i per a tenir èxit en la seva vida personal i professional.

La Setmana de la Programació ofereix a tots els estudiants la possibilitat de fer els seus primers passos com a creadors digitals oferint a les escoles i als professors oportunitats gratuïtes de desenvolupament professional, materials formatius, reptes internacionals i oportunitats d’intercanvi.”

Aquí podeu consultar la web.

Per sort, a l’escola Vall de Palau ja fa uns anys que incloem la programació per al desenvolupament de la competència digital de l’alumnat. Enguany, participarem a la Setmana Europea de la Programació (Europe CodeWeek) amb els alumnes de 4t, 5è i 6è, tot jugant amb el joc de programació Scratch.

Programando con Scratch: Cómo simular una epidemia [Videotutorial] - Santander Global Tech

A més, durant els curs fem tallers de robòtica amb Lego WeDo 2.0.

LEGO WeDo 2.0 Milo (45300) - Abacus Online

Els més petits de l’escola s’inicien en el món de la robòtica i la programació amb els Beebots, i després continuen treballant amb els robots Next.

Bee bots | Servei Educatiu Vallès Occidental VIRobot Next 1.0 - Edelvives

1. admin Autor de l'article

¡Hola Rosana!
      Gracias por tu interés, el CodeWeek está pensado para que educadores de todo el mundo compartan actividades sobre programación. De esta manera se da a conocer la importancia de la necesidad de desarrollar el pensamiento computacional de los alumnos/as y el desrrollo en la competencia digital.
      Las familias podéis ayudar a vuestros hijos/as mostrando interés en las actividades que hacen en el aula e incluso pueden seguir practicando en casa.
      En el caso de la plataforma Scratch, podéis crear un usuario con el correo que ya tienen, así podrán guardar sus proyectos y pueden ir aprendiendo de forma autónoma. Dejo aquí el enlace SCRATCH
      Escola Vall de Palau