📊Projectes

El Departament d’Ensenyament considera la innovació com un dels motors de canvi del sistema educatiu i un element important per millorar-ne la qualitat i la progressiva adequació als reptes que l’evolució social planteja.

Considera que una educació innovadora és aquella que incideix en el que s’ensenya i en com s’aprèn, que prioritza el gust per aprendre, l’estímul a pensar i l’esforç per entendre i que ajuda a despertar el sentit crític de l’alumnat i del professorat. Però les finalitats bàsiques de qualsevol innovació han de ser millorar l’èxit escolar de tot l’alumnat, incloent-hi els més desafavorits, i promoure l’esforç de tots per aconseguir l’excel·lència educativa.
Tot procés d’innovació ha d’establir mecanismes que potenciïn l’intercanvi i la cooperació entre els centres educatius i que afavoreixin la informació i la comunicació d’aquestes innovacions. Per tal que els processos d’innovació resultin realment eficaços, cal potenciar la reflexió, la crítica i l’autocrítica sobre el treball que es realitza per part de tots els agents implicats.