Robòtica

La robòtica és un sistema d’ensenyament basat en el constructivisme que permet afavorir la creació de nous escenaris d’aula on l’alumnat és protagonista actiu i reflexiu del seu aprenentatge a través del disseny i l’elaboració de creacions pròpies, i on es potencia el desenvolupament de les seves habilitats i competències. És transversal i interdisciplinària perquè abasta diferents àrees del currículum. Es poden treballar continguts de ciències, tecnologia, enginyeria (construcció) i matemàtica, de l’àmbit de les STEM (sigles en anglès de Science, Technology, Engineering, Mathematics), així com àrees de llengua i, també, el plurilingüisme.

Desenvolupar les capacitats creatives i d’organització, fomentar el treball en grup, promoure la necessitat d’experimentar, de descobrir noves habilitats i l’interès per investigar són alguns dels objectius de la robòtica educativa, fent especial èmfasi en aspectes com el treball en equip, aprenentatge a partir dels errors, autonomia, emprenendoria, aprendre jugant.

A Educació Infantil i Cicle Inicial treballem la programació programació mitjançant els Bee Bots i els Next 2.0

El Bee Bot és un robot senzill amb un disseny infantil per a que els nens donin els seus primers passos amb la programació. Quan els nens i nenes d’infantil juguen amb ells, l’experiència engloba aspectes com la seqüenciació, la lateralitat, la noció espacial, el treball en equip…

El robot Next 2.0 és un robot de terra amb comandaments de direccionalitat avançada, gràcies a la seva connexió per bluetooth és pot programar a distància a travès d’un mòbil o tauleta.

A Cicle Mitjà i Cicle Superior treballem amb el LEGO WEDO.

Els Lego WeDo és un kit de programació per peces que ens permet construir robots inalámbrics que podem controlar i dirigir amb les tablets utilitzant un llenguatge de programació visual senzill.