Ens movem pel canvi climàtic

El passat divendres 27 de setembre, en motiu de la cimera pel clima del dia 23 a Nova York, a l’escola vàrem plantejar una sèrie d’activitats per prendre consciència de la importància dels recursos del planeta Terra i la manera de no malbaratar-los. Per començar, al matí vam visualitzar dos vídeos curts animats. En un es feia una reflexió sobre l’ús de l’energia que fem a les nostres llars i en l’altre veiem com les nostres deixalles afecten a altres éssers vius.

Posteriorment, els i les alumnes de primària van crear tots junts un manifest en contra del canvi climàtic i van pensar un eslògan: “Estimem el nostre planeta, ajudem a cuidar-lo”. A la tarda tots els nens i nenes de l’escola vam decorar un cartell amb l’eslògan i també es va fer una activitat en la què agafàvem llavors, una miqueta de terra i argila i fèiem unes boles amb la intenció d’aportar el nostre granet de sorra al rebrotament de la zona devastada pels focs de fa uns mesos.

Finalment, a les 16:15 els i les alumnes de primària van llegir el manifest davant de les famílies que s’havien atansat per escoltar-los.

En definitiva, va ser un dia diferent que ens va ajudar a tots i a totes a entendre una mica millor com els nostres actes poden ajudar a revertir la situació que viu el nostre planeta.

Manifest llegit pels i les alumnes de l’escola